Med all respekt i en intressant teknisk/filosofiskt/statistisk diskussion hur omröstningar ska gå till och hur programvara ska utvecklas kommer jag här nu med ett inlägg som inte uppfyller allt som man önskar i ett valprogram.
Men jag tycker det är väldigt avancerat ett autveckla ett dataprogram som ska utvecklas är overkilling för den typ och storlek partiet är i just nu.
Därför roade jag mig att skapa ett frågeformulär i Google doc. (Har aldrig gjort det tidigare men visste att denna funktion fanns i Google, så därför tog det några timmar att göra. Men nästa går betydligt snabbare.)
Det finns en hel del funktioner i Form. T.ex. all information överförs automatiskt till Googles kalkylblad som kan kopplas rent till en grafisk presentation.
Både fråga och en grafisk presentation KAN sedan publiceras online på AD hemsida.
Testa formuläret.
https://spreadsheets1.google.com/viewform?formkey=dE1xbGFtVWdYN1NlTG1UZnljbUF6c2c6MQ
Testa och prova. Är detta bra just nu?
Väljs denna typ av väg frigörs resurser från programmeringar just nu (programmering/anpassning/konfigurering av programvara kan ske senare).
Antalet aktiva medlemmar är få, så jag tycker att all koncentration gäller att öka antalet medlemmar, få god ekonomi och diskutera politiska sakfrågor -samt utveckla organisationsförutsättningar för tusentals medlemmar.