Forum

GOV (AD-system baserat på RitBase)

Utveckling av valsystemet

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav MrPerfect72 » 2010-09-26 13.15

fiddur skrev:
pH7.3 skrev:Namn: SVEA (Storslagen Votering medelst Elektronisk Apparat)


Jag skulle föredra en engelsk beteckning för bättre spridning i framtiden. Det är därför jag började arbetet under namnet active democracy... Kanske skulle kalla det ADS, Ovos (online voting system) ... får fundera mer när jag har tid.


SVEA. Ha ha ha. Genialiskt namn. :) Kanske det ska vara det svenska namnet paa vaar sida?

Economic Median Priority Advisor Desision System, EMPADS
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav fiddur » 2010-09-26 15.25

Good Online Voting var faktiskt inte dumt alls, nu när jag tänkt igenom lite. Att förkortningen också blir gov för government eller governance är också bra. Dessutom är det inga andra program på freshmeat iaf med det namnet.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav joasi » 2010-09-26 18.36

Gillar också GOV,
alternativt:
Great Online Voting
General Online Voting
Gemenskap Och Valfrihet
Genialiskt Ondskefull Vågmästarroll
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav MrPerfect72 » 2010-09-27 08.56

Gillar GOV.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-26 08.42

GOV är genialt!

Jag har hittat en ny bugg, kanske tillfällig:
Oavsett browser verkar inte integralen visas längre med mer än en tom blå ram.
Är det möjligt att fixa det tills imorgon?
Vi vill ev. visa systemet för GBGs politiker!

MVH/
Magnus
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav jonas » 2010-10-26 09.24

Magnus Gustavsson skrev:GOV är genialt!

Jag har hittat en ny bugg, kanske tillfällig:
Oavsett browser verkar inte integralen visas längre med mer än en tom blå ram.
Är det möjligt att fixa det tills imorgon?
Vi vill ev. visa systemet för GBGs politiker!


1. Kul. Vem, var, när, hur?

2. GOV är inte demonstrationsklar. Den är inte så stylad.

3. Integralerna är ritade med SVG och funkar bra för mig. Men alla webbläsare hanterar inte SVG.

4. Fiddur är mitt i en flytt till nytt hus. Vi behöver fler programmerare.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-26 18.44

1. Mikael o Mikael gör detta för TilliT. Det är några kommunpolitiker, vet inte exakt.
2. Vi vet, men det är ändå något att visa som saknar motstycke att det inte är färdigt kommer vi att förklara. Får vi intresse kommer det att finnas pengar förhoppningsvis...
3. Men jag har aldrig haft problem förut, har nu provat FF, GC och Explorer, alla med senaste version (Windows 7), samma fel med alla, har bara jag problem?
Enligt explorer innehåller sidan fel:
Detaljerad information om felet på webbsidan

Användaragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; GTB6.6; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; eSobiSubscriber 2.0.4.16)
Tidsstämpling: Tue, 26 Oct 2010 17:45:27 UTC


Meddelande: 'jQuery' är odefinierad.
Rad: 13
Tecken: 1
Kod: 0
URI: http://ad.alternativ.se/jplugins/jquery.wysiwyg.js


Meddelande: 'jQuery' är odefinierad.
Rad: 60
Tecken: 1
Kod: 0
URI: http://ad.alternativ.se/jplugins/jquery.jeditable.js


Meddelande: '$' är odefinierad.
Rad: 19
Tecken: 1
Kod: 0
URI: http://ad.alternativ.se/jplugins/jquery ... wysiwyg.js


Meddelande: Ett objekt förväntas.
Rad: 46
Tecken: 5
Kod: 0
URI: http://ad.alternativ.se/


4. Jag vet, men det är klart funkar det med andra datorer så behövs ju inget jobb just nu.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav jonas » 2010-10-26 18.53

Magnus Gustavsson skrev:3. Men jag har aldrig haft problem förut, har nu provat FF, GC och Explorer, alla med senaste version (Windows 7), samma fel med alla, har bara jag problem?
Enligt explorer innehåller sidan fel


Jag får iofs samma fel men grafen fungerar ändå för mig i Iceweasel (Firefox) version 3.6.4 för Debian GNU/Linux och i Google Chrome 5.0.307.5 för Debian GNU/Linux.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-26 21.06

jonas skrev:
Magnus Gustavsson skrev:3. Men jag har aldrig haft problem förut, har nu provat FF, GC och Explorer, alla med senaste version (Windows 7), samma fel med alla, har bara jag problem?
Enligt explorer innehåller sidan fel


Jag får iofs samma fel men grafen fungerar ändå för mig i Iceweasel (Firefox) version 3.6.4 för Debian GNU/Linux och i Google Chrome 5.0.307.5 för Debian GNU/Linux.


Har något ändrats på sista tiden gällande grafen?
Det funkade som sagt för mig med W7 tidigare.
Vi har nog ingen linuxdator med oss på mötet..
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav jonas » 2010-10-26 21.59

Magnus Gustavsson skrev:Har något ändrats på sista tiden gällande grafen?


Nej. Tror inte det iaf.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-26 23.16

INgen annan som har samma problem?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav robwe » 2010-10-27 00.00

Mina integraler fungerar bra. Men jag har ett annat problem, nämligen att jag inte kan skapa proppositioner. Jag får alltid samma felmeddelande:


Kod: Markera allt
Hittar inte

No nodes matches query:
Försök misslyckades

While calling has_voting_jurisdiction for 5127 (ActiveDemocracy::User, Rit::Base::Resource):
  is login_account
  is intelligent_agent
Arc lock not in effect

Para::Frame::Result::Part=HASH(0xcadf7b0) at /var/www/ad.alternativ.se/rb/lib/Rit/Base/Node.pm line 1816
   Rit::Base::Node::AUTOLOAD('Rit::Base::Metaclass::ActiveDemocracy::User=HASH(0xa76e450)', 'Select') called at /var/www/ad.alternativ.se/ad/lib/ActiveDemocracy/Action/make_proposition.pm line 78
   ActiveDemocracy::Action::make_proposition::handler('Para::Frame::Request=HASH(0xcb06750)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Request.pm line 1504
   eval {...} called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Request.pm line 1515
   Para::Frame::Request::run_action('Para::Frame::Request=HASH(0xcb06750)', 'make_proposition') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Request.pm line 1575
   Para::Frame::Request::after_jobs('Para::Frame::Request=HASH(0xcb06750)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 1962
   Para::Frame::handle_request('IO::Socket::INET=GLOB(0xcb066a0)', 'SCALAR(0xc36ae98)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 1076
   Para::Frame::handle_code('IO::Socket::INET=GLOB(0xcb066a0)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 834
   Para::Frame::get_value('IO::Socket::INET=GLOB(0xcb066a0)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 343
   eval {...} called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 298
   Para::Frame::main_loop() called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Watchdog.pm line 720
   Para::Frame::Watchdog::startup_in_fork() called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Watchdog.pm line 109
   Para::Frame::Watchdog::startup('Para::Frame::Watchdog', 1) called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 1498
   Para::Frame::daemonize('Para::Frame', 1) called at ./bin/active_democracy line 258

:2 errors

notfound --> No nodes matches query:
action --> While calling has_voting_jurisdiction for 5127 (ActiveDemocracy::User, Rit::Base::Resource): is login_account is intelligent_agent Arc lock not in effect Para::Frame::Result::Part=HASH(0xcadf7b0) at /var/www/ad.alternativ.se/rb/lib/Rit/Base/Node.pm line 1816 Rit::Base::Node::AUTOLOAD('Rit::Base::Metaclass::ActiveDemocracy::User=HASH(0xa76e450)', 'Select') called at /var/www/ad.alternativ.se/ad/lib/ActiveDemocracy/Action/make_proposition.pm line 78 ActiveDemocracy::Action::make_proposition::handler('Para::Frame::Request=HASH(0xcb06750)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Request.pm line 1504 eval {...} called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Request.pm line 1515 Para::Frame::Request::run_action('Para::Frame::Request=HASH(0xcb06750)', 'make_proposition') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Request.pm line 1575 Para::Frame::Request::after_jobs('Para::Frame::Request=HASH(0xcb06750)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 1962 Para::Frame::handle_request('IO::Socket::INET=GLOB(0xcb066a0)', 'SCALAR(0xc36ae98)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 1076 Para::Frame::handle_code('IO::Socket::INET=GLOB(0xcb066a0)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 834 Para::Frame::get_value('IO::Socket::INET=GLOB(0xcb066a0)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 343 eval {...} called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 298 Para::Frame::main_loop() called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Watchdog.pm line 720 Para::Frame::Watchdog::startup_in_fork() called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Watchdog.pm line 109 Para::Frame::Watchdog::startup('Para::Frame::Watchdog', 1) called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 1498 Para::Frame::daemonize('Para::Frame', 1) called at ./bin/active_democracy line 258
Query

Select
With args:

Stacktrace

at /var/www/ad.alternativ.se/rb/lib/Rit/Base/Resource.pm line 222
   Rit::Base::Resource::get('Rit::Base::Resource', 'Select') called at /var/www/ad.alternativ.se/rb/lib/Rit/Base/Resource.pm line 4450
   Rit::Base::Resource::equals('Rit::Base::Resource=HASH(0xa72ead0)', 'Select', 'HASH(0xcaff9d8)') called at /var/www/ad.alternativ.se/rb/lib/Rit/Base/Node.pm line 525
   Rit::Base::Node::meets_proplim('Rit::Base::Resource=HASH(0xa72ead0)', 'Select', 'HASH(0xcaff9d8)') called at /var/www/ad.alternativ.se/rb/lib/Rit/Base/Resource.pm line 2015
   Rit::Base::Resource::list('Rit::Base::Metaclass::ActiveDemocracy::User=HASH(0xa76e450)', 'has_voting_jurisdiction', 'Select') called at /var/www/ad.alternativ.se/rb/lib/Rit/Base/Node.pm line 351
   Rit::Base::Node::prop('Rit::Base::Metaclass::ActiveDemocracy::User=HASH(0xa76e450)', 'has_voting_jurisdiction', 'Select') called at /var/www/ad.alternativ.se/rb/lib/Rit/Base/Node.pm line 1779
   eval {...} called at /var/www/ad.alternativ.se/rb/lib/Rit/Base/Node.pm line 1772
   Rit::Base::Node::AUTOLOAD('Rit::Base::Metaclass::ActiveDemocracy::User=HASH(0xa76e450)', 'Select') called at /var/www/ad.alternativ.se/ad/lib/ActiveDemocracy/Action/make_proposition.pm line 78
   ActiveDemocracy::Action::make_proposition::handler('Para::Frame::Request=HASH(0xcb06750)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Request.pm line 1504
   eval {...} called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Request.pm line 1515
   Para::Frame::Request::run_action('Para::Frame::Request=HASH(0xcb06750)', 'make_proposition') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Request.pm line 1575
   Para::Frame::Request::after_jobs('Para::Frame::Request=HASH(0xcb06750)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 1962
   Para::Frame::handle_request('IO::Socket::INET=GLOB(0xcb066a0)', 'SCALAR(0xc36ae98)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 1076
   Para::Frame::handle_code('IO::Socket::INET=GLOB(0xcb066a0)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 834
   Para::Frame::get_value('IO::Socket::INET=GLOB(0xcb066a0)') called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 343
   eval {...} called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 298
   Para::Frame::main_loop() called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Watchdog.pm line 720
   Para::Frame::Watchdog::startup_in_fork() called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame/Watchdog.pm line 109
   Para::Frame::Watchdog::startup('Para::Frame::Watchdog', 1) called at /var/www/ad.alternativ.se/pf/lib/Para/Frame.pm line 1498
   Para::Frame::daemonize('Para::Frame', 1) called at ./bin/active_democracy line 258
Användarvisningsbild
robwe
Medlem i partiet
 
Inlägg: 344
Registrerad: 2006-01-25 23.23
Ort: Linköping

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-27 10.43

Nåt skumt är det för när jag använde länken som talade om att min proposition om bredband var avgjord, så funkade grafen fint.
Men bara i det nyöppnade fönstret.
Och nu verkar den servern som hanterar dessa länkar ligga ner dessutom.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: AD-system baserat på RitBase

Inläggav jonas » 2010-10-27 10.55

Magnus Gustavsson skrev:Nåt skumt är det för när jag använde länken som talade om att min proposition om bredband var avgjord, så funkade grafen fint.
Men bara i det nyöppnade fönstret.
Och nu verkar den servern som hanterar dessa länkar ligga ner dessutom.


Du syftar kanske på http://hem.jonas.liljegren.org/~jonas/a ... tt?id=4392

Vilket alltså är min hemdator där jag startade upp en testversion. Men så kom jag på att jag inte hade inloggnignsuppgifter för att administrera den så jag väntar på svar från fiddur nu.

Ursäkta för brevet... Har konfigurerat så att den mailar även på min testversion.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: GOV (AD-system baserat på RitBase)

Inläggav jonas » 2011-02-04 03.24

Hans Jangeby skrev:Kan jag manuellt skapa de frågor som kommer upp till agendan den 7 februari i valsystemet?


Just nu kommer jag inte in på GOV-servern. (ssh verkar ha dött) Jag kommer inte ihåg systeminloggningen heller. Men fiddur har den.

Han kan skapa Stockholm som röstområde och sätta dig som admin för det området. Men sedan behöver du själv avgöra vilka som har rösträtt i området genom att godkänna ansökningar till det, eller själv lägga till dem. Sen kan du lägga upp en omröstning. Sen kan omröstningen genomföras. Men än så länge så stöds enbart variabel deadline, så omröstningen avslutan är inte synkad med omröstningen i kommunen.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: GOV (AD-system baserat på RitBase)

Inläggav jonas » 2011-02-04 18.05

jonas skrev:Just nu kommer jag inte in på GOV-servern. (ssh verkar ha dött) Jag kommer inte ihåg systeminloggningen heller.


Det var värre än så. Servern som GOV låg på har blivit hackad så jag har dragit ut nätverket från den. Jag har just köpt en ny server nu och kommer att behöva jobba några dygn med att återställa allt.

jag kommer tillfälligt att peka om jonas@aktivdemokrati.se till en annan adress, så ni kan nå mig där. Men jonas@liljegren.org är ur funktion just nu.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: GOV (AD-system baserat på RitBase)

Inläggav fiddur » 2011-02-06 11.50

Ny server är under uppsättning. git-arkivet går att nå, och inom några timmar skulle jag gissa på att ad.alternativ.se är igång igen.

Jag kan lägga in AD Stockholm som område och sätta Hans till områdesadmin där... tänk bara på att det fortfarande är test-sajt och att den kan vara bruten ibland pga pågående utveckling.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: GOV (AD-system baserat på RitBase)

Inläggav fiddur » 2011-02-07 13.43

http://ad.alternativ.se/ är nu uppe igen, med tömd databas.

I området GOV där skall ligga förslag på utvecklingspunkter för själva programmet.

För området "Aktiv demokrati" tänkte jag se till att vi kan importera medlemsregistret automatiskt från registret vi håller uppdaterat här på hemsidan. Osäkert när detta är klart dock.

Om Hans registrerar sig igen kan jag göra honom till områdesadministratör för "Aktiv demokrati - Stockholm".

Jag hoppas på att vi snart kan ta GOV i bruk för ja/nej-frågor i alla fall.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: GOV (AD-system baserat på RitBase)

Inläggav jonas » 2011-02-08 17.03

Så jag vill fråga Josef Boberg och er andra, på nytt:
Lever GOV, som den är nu, upp till dina förväntningar och "krav" på demokratin i AD?
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: GOV (AD-system baserat på RitBase)

Inläggav joasi » 2011-02-08 19.42

Innan vi kan gå över till GOV tycker jag dels att GOV's användarregister måste synkas med forumets (såg att det låg en proposition om det i GOV). Nu finns ingen säkerhet alls eftersom vem som helst kan registrera ett (eller flera?) konton med godtyckligt kort lösenord och utan kontaktuppgifter som kan knytas till en fysisk person.

Och dels vill jag se röstning med en veckas fast deadline implementerad så att det följer vad som är beslutat enligt reglemetet.

Sedan skulle jag önska mig åtminstånde ett minimum av design och användarvänlighet för att det ska kännas som ett seriöst röstningssystem.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Valsystemet



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π