Forum

GOV (AD-system baserat på RitBase)

Utveckling av valsystemet

Re: GOV (AD-system baserat på RitBase)

Inläggav Josef Boberg » 2011-02-08 19.51

jonas skrev:Så jag vill fråga Josef Boberg och er andra, på nytt:
Lever GOV, som den är nu, upp till dina förväntningar och "krav" på demokratin i AD?

Det har uppträtt en del körproblem enligt kommentarerna ovan + att det finns datatekniska resonemang. Ingetdera av detta förstår jag innebörden av egentligen.

Jag har varit inne på http://ad.alternativ.se - och gjorde ETT inloggningsförsök - men det misslyckades. Men jag har ju mina brister när det gäller nätteknisk kunskap. Datorn var ej uppfunnen när jag var barn.

Bortsett ifrån detta - så menar jag att vilket röstningssystem som är bättre (ifall drifttillgängligheten är något sånär tillförlitlig) - än det Wi har för närvarande - så jag har inget att invända emot att Wi testar GOV.

Dock... - jag kan ju ej säga bu eller bä - förrän Wi har gjort en eller annan provröstning. Varför ej testa GOV - genom att i GOV ställa frågan: "Lever GOV, som den är nu, upp till dina förväntningar och "krav" på demokratin i AD ?" - efter det att samtliga röstberättigade medlemmar i AD har fått ett email med länken till den röstningen.

Jag kommer i vart fall att bli glaaad för ett sådant email. Emailet får då också gärna innehålla en instruktion om hur man loggar in på AD-GOV. Jag kom just nu på att skrev Josef Boberg som användarnamn - och det har jag erfarenhet av att det ej alltid går för sig. Det måste i så fall skrivas som JosefBoberg utan mellanslag.
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: GOV (AD-system baserat på RitBase)

Inläggav fiddur » 2011-02-09 05.03

joasi skrev:Innan vi kan gå över till GOV tycker jag dels att GOV's användarregister måste synkas med forumets (såg att det låg en proposition om det i GOV). Nu finns ingen säkerhet alls eftersom vem som helst kan registrera ett (eller flera?) konton med godtyckligt kort lösenord och utan kontaktuppgifter som kan knytas till en fysisk person.


Man får inte automatiskt rösträtt för att man registrerar sig. Rösträtt för de olika områdena måste godkännas manuellt av områdesadministratörerna, vilket för AD i GOV just nu är jag och Jonas (såsom medlemsadmin och ordförande).

Vad gäller omröstningstid skulle jag gärna se att vi går över till ett integralsystem så som beskrivs i partiprogrammet. Vi får i så fall rösta in det samtidigt som vi röstar om att använda oss av gov. Och ja, givetvis måste alla medlemmar och inga andra ha rösträtt där då, men det går att hantera manuellt i dag, automatiskt i morgon :)
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Valsystemet



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π