Forum

Dolda forum

Utveckling av forumet

Re: Dolda forum

Inläggav haja » 2013-03-21 11.03

Så här tycker jag att forum borde fungera med avseende av sekretess kontra öppenhet.

1) Okänd besökare kan läsa all information som är öppen
2) Registrering i forum kan ske av användare för att lägga in egna inlägg. I registreringen ska riktigt namn anges och ett alias. Alias är fritt att använda använda i forum. Alla inlägg och kommentarer är öppna och kan indexerar av sökmotorer.
3) Betald medlemsavgift ger medlemskap. Det ska då inte vara möjligt för att skriva med ett alias, bara med sitt riktiga namn. Indexering ska inte kunna ske i sökmotorer.
4) En sluten grupp hanterar/diskuterar medlemsärenden. Denna grupps diskussioner ska inte synas alls utåt. Därefter ska alla medlemmar kunna rösta om medlemmen ska förlora sitt medlemskap och alla kan få insyn och ta ställning i frågan med omröstning. Gruppen som hanterat medlemsfrågan ska motivera sin rekommendation till eventuell uteslutning.
Användarvisningsbild
haja
Medlem i partiet
 
Inlägg: 460
Registrerad: 2011-01-06 23.11
Ort: Stockholm

Re: Dolda forum

Inläggav joasi » 2013-03-21 12.46

Punkt 4 låter vettig
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Dolda forum

Inläggav activedy » 2013-03-24 09.51

peteri skrev:Ett enkelt sätt att slippa omregistrera sig för de privata forumen, skulle kunna vara att man lade till sitt namn i signaturen.

Personligen vill jag i nuvarande format vara anonym gentemot sökmotorer. Så jag skulle uppskatta om mitt fulla namn inte postas i de forum som är tillgängliga för sökmotorer, Jonas. :mrgreen:


Jatack. Har hänt ganska otrevliga saker för min del på senaste tiden p g a mitt deltagande här. Vet inte hur mina inlägg kom 'ut' (eller om de är offentliga) men det kändes inte bra, särskilt som att jag inte anser jag gjort något fel.
Användarvisningsbild
activedy
 
Inlägg: 79
Registrerad: 2013-01-05 08.45
Ort: Malmö

Föregående

Återgå till Forum



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

π