Forum

Idë: Dölja trådar man inte är intresserad av.

Utveckling av forumet

Idë: Dölja trådar man inte är intresserad av.

Inläggav Tommog » 2012-01-30 16.09

Jag har ingen aning om det här går att genomföra, men om det skulle gå så tycker jag att det vore väldigt praktiskt. När man tittar igenom forum så är det ju väldigt många trådar överallt, och det blir bara fler och fler hela tiden.

Det vore bra om man kunde dölja trådar från sitt användarnamns vy. Så när jag tittat på en tråd och sett att den är ointressant för mig, så kan jag klicka på "Dölj tråd" eller liknande så kommer jag aldrig se den tråden igen när jag besöker forumet, om jag inte går in i en "Trådar du dolt" lista och gör tråden synlig för mig igen dvs.

Det här är ingen funktion jag sett i något diskussionsforum hitills, men det är något jag personligen funderat över och saknat vid ett flertal tillfällen. Vad tänker ni när ni hör den här idén?
Tommog
 
Inlägg: 25
Registrerad: 2009-10-05 14.30

Re: Idë: Dölja trådar man inte är intresserad av.

Inläggav joasi » 2012-01-30 17.45

Jag titta bara på listan av senaste inlägg så den funktionen är ointressant för mig. Men jag kan tänka mig att det är väldigt oöverskådligt för den som är ny eller om man har varit borta några veckor.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Idë: Dölja trådar man inte är intresserad av.

Inläggav jonas » 2012-02-09 14.53

Tommog skrev:Jag har ingen aning om det här går att genomföra, men om det skulle gå så tycker jag att det vore väldigt praktiskt. När man tittar igenom forum så är det ju väldigt många trådar överallt, och det blir bara fler och fler hela tiden.


Du kan bokmärka trådar och du kan också prenumerera på trådar och kategorier och du kan även även hålla reda på vilka trådar som är och inte är lästa. Det går att markera inlägg som lästa och då syns de inte längre i din lista över olästa inlägg.

Jag tror inte det bästa är att lägga till ytterligare funktioner i forumet. På sikt skulle jag vilja ersätta hela forumet med något som är mer anpassat för demokratidiskussioner.

Vill du undersöka och lägga in denna funktionen i forumet?
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Idë: Dölja trådar man inte är intresserad av.

Inläggav Tommog » 2012-02-09 15.24

Nä, jag har varken kapaciteten eller kunskapen för att klara av det tyvärr.
Tommog
 
Inlägg: 25
Registrerad: 2009-10-05 14.30

Re: Idë: Dölja trådar man inte är intresserad av.

Inläggav MrPerfect72 » 2012-02-09 20.57

Jag har sett att det går att välja så att man inte ser vissa användare i andra forum. Det viktiga är väl i så fall att alla vet om vilka som inte ser varann och gärna en motivering till detta.

(Jag ser nu att man kan ha ovänner definierade i detta parti, men vet inte om jag är definierad som ovän av någon)
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Forum



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

π