Forum

Diskussioner inför omröstningar

Utveckling av forumet

Diskussioner inför omröstningar

Inläggav jonas » 2011-05-08 17.24

I vilket forum bör vi hålla diskussioner om exempelvis val av ordförande, kassör, talespersoner, osv?
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Diskussioner inför omröstningar

Inläggav joasi » 2011-05-08 20.20

Behövs nog en ny kategori för det. En underkategori per förtroendeuppdrag och en tråd per kandidat? Fast det kan nog bli ganska känsligt att diskutera enskilda personer på det sättet. Hur hanterar vi det?
Kanske trots allt bättre att inte ha några diskussionstrådar utöver sådan som handlar om att definiera uppdraget. Kommer det ändå upp diskussioner om kandidater så får väl de uppstå spontant där initiativtageren väljer att placera tråden.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Diskussioner inför omröstningar

Inläggav fiddur » 2011-06-02 09.42

När nu kategorin Omröstningar inte längre behövs för att rösta, så tycker jag att den är bra att ha inför omröstningar som skall göras i valsystemet. Gamla medlemmar som bevakar den får automatiskt notifiering när det påbörjas där.

I vår nuvarande storlek tycker jag att det räcker att ha en diskussion per post. Blir det väldigt hög trafik kan man ju dela upp det.

De som ställer upp för omröstning till officiella poster får acceptera att bli diskuterade; det ingår i att kandidera, som jag ser det!
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg


Återgå till Forum



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

π