Forum

Storleken på forumets veckliga sammandrag

Utveckling av forumet

Storleken på forumets veckliga sammandrag

Inläggav jonas » 2011-02-22 20.28

Jag är glad att vi nu har större aktivitet på forumet.

De sammandrag som nu skickas ut till alla prenumeranter kan bli ganska långa.


Det finns mängder med olika inställningar som varje prenumerant kan göra, angående vad som ska inkluderas och hur ofta sammandragen ska göras. Så det går att anpassa för var och en.

Frågan är om det kanske är så att det blir för mycket med att ha med alla forumposter i de veckliga sammandragen. Jag kan tänka mig att vi ändrar förhandsinställningen till att enbart ta med första inlägget i varje ny tråd som skapas. Den som vill kan då gå in på tråden och välja att bevaka den specifika tråden. De som postar i en tråd blir automatiskt bevakare av tråden. Var och en kan även välja att gå tillbaka till att få alla inläggen i sammandragen. Man kan även välja att bara få inlägg från specifika kategorier, med mera.

Jag kan inte automatiskt ändra existerande inställningar för alla medlemmar. Vad jag får göra är att ändra allas inställnng till att bara få första inlägget i varje tråd, och sedan blir det upp till var och en att ändra tillbaka ifall de vill ha det som det är nu istället.

Vad tycks?
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Storleken på forumets veckliga sammandrag

Inläggav gilroitto » 2011-02-22 21.53

låter bra för min del
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Re: Storleken på forumets veckliga sammandrag

Inläggav jonas » 2011-02-26 16.28

Jag har dock ännu inte fått någon som klagat på bevens storlek, förrutom bineros server, som då och då inte klarar av att skicka ut till alla som borde få dem.

De som hör av sig har oftast velat bli avregistrerade. De har inte sagt något specifikt om brevens storlek.

Så utan indikationer på att det verkligen löser något så gör jag inget åt det.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Storleken på forumets veckliga sammandrag

Inläggav gilroitto » 2011-02-26 18.50

Ett långt diskussionsforumsutdrag är knappast optimalt ur ett kommunikationsperspektiv till halvaktiva medlemmar. När någon får tid och energi att skapa väl utformade nyhetsbrev och sammanfattning av aktivitet på forumet och i partiet i allmänhet, kan det vara betydligt bättre, men till dess är det nog lika bra att låta saker vara som de är.
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö


Återgå till Forum



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π