Forum

phpBB Digests = Få e-post med alla nya inlägg

Utveckling av forumet

phpBB Digests = Få e-post med alla nya inlägg

Inläggav jonas » 2010-12-12 22.28

Jag har hittat ett plugin till phpBB:
http://www.phpbb.com/customise/db/mod/phpbb_digests

Jag skulle vilja ha hjälp med att pröva och installera det. Det är ganska mycket jobb.


Just nu är forumet ungefär som en död hamster. Det är okej. Men jag vill att fler hjälper till att bygga upp detta. Det här är något forumet alltid behövt:

* en funktion där alla får ett brev när någon skriver i forumet.
* med möjlighet för varje användare att
- Välja att få sammanställning med ett brev per dag eller per vecka med alla inlägg
- Enbart få notifiering om nya trådar, eller också alla svaren
- få det som text eller html
- och fler inställningar

Der ut som att phpBB Digests är en bra modul, men så som många plugins till phpBB så kräver det en massa ändringar i koden och en massa saker man ska göra för hand, i jämförelse med WP.


Som sagt. Till våren kommer vi att dra igång med ökad aktivitet. Så låt oss hjälpas åt att förbereda webbplats och forum inför nästa fas!
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: phpBB Digests = Få e-post med alla nya inlägg

Inläggav fiddur » 2010-12-16 12.25

Själv ogillar jag när forumposter skickas ut med mail. De kan inte besvaras där, och det blir mest bökigt att se vad som hör ihop med vad, kolla historik mm. För oerfarna datoranvändare kan det därmed också leda till fler frågor och förvirringar som i slutändan leder till att de struntar i forumet eller gnäller på administratörerna :P

En länk till sidan med olästa inlägg eller till de specifika olästa inläggen är mer pedagogiskt.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: phpBB Digests = Få e-post med alla nya inlägg

Inläggav jonas » 2010-12-16 18.42

fiddur skrev:Själv ogillar jag när forumposter skickas ut med mail. De kan inte besvaras där, och det blir mest bökigt att se vad som hör ihop med vad, kolla historik mm. För oerfarna datoranvändare kan det därmed också leda till fler frågor och förvirringar som i slutändan leder till att de struntar i forumet eller gnäller på administratörerna :P

En länk till sidan med olästa inlägg eller till de specifika olästa inläggen är mer pedagogiskt.


* Det kommer alltid att vara möjligt att stänga av påminnelserna
* Att prenumerera på RSS-flödet är ett bättre alternativ för den som vet vad hon gör
* Default borde vara att komma med påminnelser, tills medlemmen gör ett aktivt val
* Vi får utforma breven så att de blir enkla att förstå.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Forum



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π