Flyttade databasen. Hoppas att denna server fungerar mer tillförlitligt nu.
Rapportera här om något verkar konstigt.
jonas skrev:Jag kommer att uppgradera från 3.0.5 till 3.0.7-PL1
robwe skrev:Det verkar som att "Active posts" blev resettat?
robwe skrev:För övrigt undrar jag om vi kan förenkla forumstrukturen en del. Jag tycker att det är lite överstrukturerat, som till exempel med en särskild forumdel för internt/ekonomi. Herregud, hur mycket pengar har AD egentligen för att det ska behövas en helt egen forumavdelning för ekonomi? Och vaddå politiska diskussioner "baserade på budget"? Att prata om budgetfrågor kontra icke budgetfrågor tycker jag i de flesta fallen är en konstlad kategorisering.
robwe skrev:Sedan så undrar jag om det passar att ha statisk information i ett forum. Som till exemel "Om Partiet" etc. I så fall verkar det mera som att det är en Wiki vi är ute efter.
robwe skrev:Min åsikt är: Slå ihop och ta bort olika forumdelar så mycket som möjligt. I många fall är det lättare att hitta saker i en lång lista, jämfört med en stor trädstruktur med tveksamma kategorier.
robwe skrev:(jag kan ju tillägga att jag inte ens använt forumindexet alls förrut, varför det blev extra knepigt för mig när Active posts blev resettat. Jag vet inte ens vart någonstans diskussionerna jag följde fanns)
robwe skrev:Att skala ner forumstrukturen skulle ge intrycket av mer "liv" i partiet. Det vore till exempel meningslöst att ha en partilokal stor som en gymnastiksal om man bara sitter tio personer i ett hörn. Det skapar bara ett intryck av inaktivitet och motverkar sitt syfte. Dagens stora forumstruktur ger lite samma effekt.
robwe skrev:Har kollat igenom forumet en del, och försökt att tänka ut ett sätt att dela in forumet på. Jag sneglade även lite på hur Piratpartiet har gjort. Här är vad jag kom fram till hur huvudindelningen bör vara:
1. Direktdemokratisk ideologi
2. Marknadsföring
3. Verkstad
4. Lokalt Partiarbete
5. Interna diskussioner [låst för utomstående]
6 Samarbete med andra partier
7. Sakpolitik
8. Utanför ämnet
robwe skrev:Man kan eventuellt fundera över om marknadsföring ska ligga själv, eller om det ska flyttas in under verkstad eftersom verkstad redan har många underområden... Det kanske hänger ihop lite?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster