Forum

Gör alla forum öppna

Utveckling av forumet

Öppet forum

Inläggav bamsejon » 2006-09-12 22.47

Det öppna forumet bör vara öppet, man ska alltså inte behöva registrera sig för att skriva där.

Alternativt så sätter vi upp en gästbok... När jag är inne på sidan så ser jag att det trillar in ganska mycket gäster i forumet, men knappt nån som orkar registrera sig..
_______________
Jon Andersson
- Var aldrig rädd att säga din mening!
Användarvisningsbild
bamsejon
 
Inlägg: 246
Registrerad: 2006-08-16 10.40
Ort: Falun

Inläggav gilroitto » 2006-09-13 05.55

Inte så dum idé. En vän till mig tyckte det kändes så stort att registrera sig och ville vänta. Efter att ha engagerat sig i 2 inlägg kanske man släpper den initiala rädslan för "ett parti".
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-13 15.12

Jag håller med, ibland vill man göra ett snabbt inlägg för att se reaktionen.
Men vi har tagit bort möjligheten då spammare kan fylla forumet med skräp.
Jag är öppen för en omprövning av det beslutet.
Eller att man reggar utan nödvändig aktivering av medlemsadmin och tar bort de som uppenbart länkar till kommersiella sidor utav koppling till vårt intresseområde.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Gör alla forum öppna

Inläggav jonas » 2010-09-26 12.54

Jag har inte ändrat några rättigheter ännu. Men jag skulle vilja göra det lättare för nya besökare att skriva i forumen. Många besökare upplever det *EXTREMT* frustrerande att de inte kan svara i forumen även efter att de är registrerade. Jag vill göra det lättare för intresserade parter att deltaga. Vad tycker ni om det?

Forumet "Endast internt" ska fortsättningsvis enbart vara läs- och skrivbart av medlemmar.

Forumet "Omröstning" ska bara vara skrivbart av medlemmar.

I övrigt kan vi väl öppna forumen? Det finns ganska gott med verktyg för att hålla rent från skräpposter.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Gör alla forum öppna

Inläggav joasi » 2010-09-26 15.01

Eftersom vi inte haft några problem med skräppost i de öppna forumen ser jag inte det som ett hinder att öppna nu stängda forum. Men jag skulle gärna höra motiveringen till varför nuvarande ordning valdes. Det kanske finns goda skäl att ha vissa forum öppna, vissa stängda och vissa interna som inte är helt omedelbart uppenbara.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Gör alla forum öppna

Inläggav jonas » 2010-09-26 15.17

Jag hittar inte diskussionen om detta nu.

Jag har hört argument om att vi har haft problem med spambots som reggar sig bara för att posta reklam.

Jag tror även vi har haft diskussioner om infiltration och liknande. Möjligen för att skydda sig mot direktdemokraterna eller andra som vill komma in bara för att sabotera.


Vi tittar på ett nytt forum för nya webbplatsen. Troligen http://www.mybb.com/
Vi kan konvertera detta forum till Mybb. Men då kommer troligen även en del av rättigheterna att följa med. Men i nya forumet kommer vi även få nya möjligheter att exempelvis gilla inlägg för att sortera ut det bästa.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Gör alla forum öppna

Inläggav joasi » 2010-09-26 15.32

jonas skrev:Jag tror även vi har haft diskussioner om infiltration och liknande. Möjligen för att skydda sig mot direktdemokraterna eller andra som vill komma in bara för att sabotera.
:lol: :roll:
jonas skrev:Men i nya forumet kommer vi även få nya möjligheter att exempelvis gilla inlägg för att sortera ut det bästa.
:idea: :D
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Gör alla forum öppna

Inläggav fiddur » 2010-09-26 15.35

jonas: Jag tycker din uppdelning är bra.

När vi byter till dd-modererat system tar det ju även hand om troll och spam.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: Gör alla forum öppna

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-10-09 08.48

Det var Martin som skapade den nuvarande indelningen. Vi kan iaf i efterhand konstatera att det ej varit några problem med spam i den öppna delen. Ett av argumenten vara att om man skulle se något som man ville kommentera i de interna debatterna så skulle man lockas att bli medlem, för att kunna svara på rätt plats.
Nu kan vi ju konstatera att det kanske hade en motsatt effekt...
So, go ahead!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Gör alla forum öppna

Inläggav MrPerfect72 » 2010-10-09 12.34

Tror att det kan bli bra ett tag nu när alla har "medlem i partiet" under sitt namn. Men visst kommer det finnas infiltratörer som kommer sabba medvetet med sin negativitet. Det har vi redan sett. Vi får bara vara mer uppmärksamma och nämna "trolling" när någon neggar och resolut vägra att besvara dem tills de byter till en positiv attityd.

Kanske ha en mer resolut moderering?

Problemet kommer kanske vara att det blir massvis med poster om trams, repetitioner om saker som redan avhandlats etc. etc., en massa omröstningar utan föregående diskussioner etc. etc. Då kommer jag inte delta. Jag ser tendensen redan nu, men kanske det måste ske ordentligt som ett steg på vägen mot en intelligentare ordning. Vi får se.

Tänk om vi skulle kunna by-passa all denna mentalsjukdom med en inteligent lösning redan nu?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Forum



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π