Forum

Bevakade kategorier

Utveckling av forumet

Bevakade kategorier

Inläggav jonas » 2010-05-22 15.22

Hur många vet om och använder funktionen att bevaka kategorier och trådar?

Diskussionerna här blir ganska isolerade om det som skrivs inte går ut till alla som är intresserade.

Jag skulle önska att alla medlemmar automatiskt bevakar alla kategorier tills de själva valt att INTE bevaka en kategori.


Jag tror inte jag är ensam om att ha missat funktionen att bevaka kategorier. Det är dessutom ganska omständigt att gå igenom alla kategorier och underkategorier för att markera att man bevakar dem. Och det är inte särskilt tydligt markerat var man trycker för att göra det och huruvida man redan bevakar en kategori.

Tudugare har jag klickat för att bevaka trådar jag är intresserad av. Jag har också besökt sidan med de senast aktiva trådarna för att se om något hänt. Men över lag så tror jag många missar sådant som skulle vara av intresse.

I flera kategorier möts jag av meddelandet. "Du har inte de rättigheter som krävs för att läsa trådar i denna kategori." Och för dessa kan jag även inte välja att följa kategorin. Exempel på detta är "Verkstad/ Workshop". Där behöver jag gå in på respektive underkategori för att markera att följa dem.

I kontrollpanelen kan man klicka sig fram till "Hantera bevakningar", men där finns enbart förmågan att ta bort bevakningar och inte lägga till dem.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Bevakade kategorier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-05-22 19.44

Jag har inte hittat något sätt att låta alla kategorier vara bevakade, men jag undrar om alla skulle gilla det.
Om det går att ordna kan vi givetvis aktivera det.
Annars är det till att upplysa folk..

Felmeddelandet har jag åtgärdat nu tror jag, säg till om det dyker upp på andra ställen!

Håller med om att kontrollpanelen suger i fallet med bevakningar, det kanske finns ngn modd som ordnar det?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Bevakade kategorier

Inläggav jonas » 2011-01-19 01.51

Nu så har jag ÄNTLIGEN städat upp en stor del av kluttret i phpBB.

Jag har försökt att göra det riktigt tydligt huruvida man prenumererar på en viss kategori eller tråd. Detta visas nu uppe i högra hörnet.

De flesta övriga saker är flyttade till sidfoten, som nu också är uppstädad.


Som alltid finns det mer att göra. Men jag tror detta är ganska mycket bättre än tidigare. :-)


Dessutom, så som nämndes i denna tråd, så har vi nu löst default-bevakningen. Numera så är det default att prenumera på ett sammandrag som skickas en gång i veckan med ALLA inlägg som skrivits.

Däremed behöver man egentligen bara bevaka de kategorier och trådar man är särskilt intresserade av.

Allt detta är konfigurerbart via din kontrollpanel.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Forum



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π