Forum

För mycket forum!!?

Utveckling av hemsidan

För mycket forum!!?

Inläggav Jonas_helander » 2006-09-20 12.43

Jag vill börja med att säga att den som har gjort hemsidan har gjort det riktigt bra. Jag tror att det är bra att vi behöll liknande layout som innan (med länkar till höger och vänster och info i mitten). En sak jag reagerade lite på dock är att väldigt många av länkarna går direkt till en forumdel. Det ger kanske inte det bästa intrycket att slussas vidare till en massa foruminlägg när man kanske söker efter kortfattad (och sammanfattad) information. (ex partiprogrammet som man borde kunna komma till direkt utan att slussas igenom forumet)

Dessutom hade det varit behändigt om man kunde få information i mittensektionen av hemsidan, så att man kan ha kvar länkmenyn.

Är detta möjligt? det skulle förmodligen rendera en del extrajobb med att sammanfatta lite, men mycket kan nog bara kopieras direkt.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-20 13.37

Anledningen till att vi länkat så mkt till forumet är enbart brist på resurser.
Det är mkt enkelt att göra inlägg på forumet jfrt med att skriva o länka till nya html-sidor.
Allt sådant blir superenkelt med vår kommande tikiwiki!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav gilroitto » 2006-09-21 19.22

En formell utvärdering av offentliga hemsidors förstasida och presentationstexter, samt mycket användbar teori om layout och tydliga budskap osv:
http://www.nordiska.su.se/exjobb/2002/Sofias.pdf
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Inläggav joasi » 2006-09-21 20.35

Är det någon mer som tycker att vi har alderles för många avdelningar under "Politiska diskussioner" och dito baserade på budget? Kan inte de slås samman till 5-10 tydliga huvudavdelningar för olika politikområden?
Som det är nu är det ganska omständigt att scrolla igenom alla avdelningar för att se var nya inlägg har lagts.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Inläggav Jonas_helander » 2006-09-22 22.40

Okej, det ser jag fram emot. =)

Håller med Joakim, jag blev helt förvirrad första gången jag loggade in. Om vi ska har detta så borde nästan alla dessa trådar ligga längst ned, så man inte behöver ta sig förbi dem när man ska till trådar som rör partiet ( t ex denna).
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav ketti » 2006-09-24 21.59

"Som det är nu är det ganska omständigt att scrolla igenom alla avdelningar för att se var nya inlägg har lagts."

"Håller med Joakim, jag blev helt förvirrad första gången jag loggade in. Om vi ska har detta så borde nästan alla dessa trådar ligga längst ned, så man inte behöver ta sig förbi dem när man ska till trådar som rör partiet ( t ex denna)."

Kanske kan sektionerna vara nästade? Så på forumets "framsida" finns det bara ett fåtal länkar, men om man klickar på "Politiska diskussioner" så kommer man till en sida med fler sektioner. Vad tykker människor om det?
ketti
 
Inlägg: 305
Registrerad: 2006-09-21 17.35
Ort: Lund

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-25 00.58

Märkligt, jag hade precis för mig att jag föreslog det i denna tråd..
Men, det tycker jag är det bästa.
Att bara ha några få visar bara på att vi inte tar uppgiften på allvar.
Det finns MÅNGA politiska områden och om vi blandar allt i för få forum blir det svårt också för en nykomling.
Men som sagt, det måste vara överskådligt.
Jag tror mkt av förvirringen kommer från att alla länkar går till ett inlägg i ett forum, som i en del fall bara länkar vidare till ett annat inlägg, eller fil..
Allt sånt försvinner ju om vi bygger upp hemsidesdelen i en wiki istället.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Webbplats



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π