Forum

Hemsidan borde bli enklare!

Utveckling av hemsidan

Hemsidan borde bli enklare!

Inläggav caroline.astrom » 2013-07-12 09.14

Hallå!

Jag tycker att informationen på hemsidan är för komplicerad. Den borde bli mycket enklare att förstår. Vi lever i ett samhälle som flödar över med information. Fångar du inte folks uppmärksamhet DIREKT, så går de vidare till något annat.

Vad tycker ni?

Tack!
caroline.astrom
Medlem i partiet
 
Inlägg: 21
Registrerad: 2013-07-07 12.19

Re: Hemsidan borde bli enklare!

Inläggav peteri » 2013-07-12 10.02

Håller helt med. Gäller bara att hitta tiden att författa om texter och gallra bort en del information.
peteri
Medlem i partiet
 
Inlägg: 424
Registrerad: 2012-06-30 15.45
Ort: Göteborg

Re: Hemsidan borde bli enklare!

Inläggav JimmyStrobl » 2013-07-12 14.50

Jag tycker att vi borde ha en animerad film på förstasidan som förklarar konceptet. Och kanske även ett chattfönster som är välkomnande där man kan fråga allt möjligt och få svar av någon admin eller medlem.
Användarvisningsbild
JimmyStrobl
Medlem i partiet
 
Inlägg: 107
Registrerad: 2012-05-07 11.13

Re: Hemsidan borde bli enklare!

Inläggav haja » 2013-07-13 11.18

Att göra en hemsida attraktiv funktionell som är enkel att administrera är jättesvårt. Det finns olika ideologier dessutom. Som enkel och funktionell eller mycket "ögongodis".

De traditionella partierna och deras webbsidor innehåller mycket "ögongodis". Det finns heller inga öppna dialoger utan de förs bara på FB ellet twitter, om ens det. Det handlar inte då heller om så mycket om sakfrågorna utan mer om vad olika höga partifunktionärer vad de gör likt en tidningen Pravda som under Sovjettiden bara förmedlade goda nyheter till ryssarna under den kommunistiska diktaturen. Precis som Kina i stora delar gör.
Är det någon som går på våra partiers propaganda?

Nej, Sverige behöver något annat alternativ.
AD webbsida bara är en liten del - men viktig för att kommunicera med folket. Titta inte er blinda på formen för kommunikation. Analysera istället vad AD vill: Varför, hur, vem, till AD vill kommunicera. Ta fram en analys, strategi och aktiviteter som utnyttjar befintliga resurser med högre effektivitet av resurser som också ger synergieffekter.
Användarvisningsbild
haja
Medlem i partiet
 
Inlägg: 460
Registrerad: 2011-01-06 23.11
Ort: Stockholm

Re: Hemsidan borde bli enklare!

Inläggav jonas » 2013-07-14 13.31

Så vad vill ni ändra på?
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Hemsidan borde bli enklare!

Inläggav peteri » 2013-07-14 13.51

jonas skrev:Så vad vill ni ändra på?


Min fråga också.

Jag har tankar om att korta ned partiprogrammet rejält. Åtminstone det som presenteras på webbplatsen för nya besökare.

Jag har varit medlem i 1 år nu och har fortfarande inte läst den "teoretiska" delen av partiprogrammet.

För övrigt vill jag upprepa Jonas fråga: Vad vill ni ändra på?
peteri
Medlem i partiet
 
Inlägg: 424
Registrerad: 2012-06-30 15.45
Ort: Göteborg

Re: Hemsidan borde bli enklare!

Inläggav joasi » 2013-07-15 19.51

Jag förstår inte riktigt kritiken. Tycker förstasidan är väldigt tydlig och bra. Därmed inte sagt att kritiken är fel. Men jag undrar också vad som borde ändras?
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm


Återgå till Webbplats



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

π