Forum

Förstasidan

Utveckling av hemsidan

Förstasidan

Inläggav jonas » 2012-12-22 14.36

En person skrev till mig skrev:Ett problem med er sajt är att när jag går in där med svenssonhatten på mig så fattar jag inte var jag kan rösta någonstans. Jag fattar det int ens med folitehatt på. Ni borde vara tydliga med det, att det på entresidan alltid finns en fråga att rösta på och så en klocka eller nåt som tickar ned till avslutning...

Men ni måste kunna förklara på entresidan utan film vad ni gör och ge mig möjligheten att rösta omedelbums. Ursäkta om jag är jobbig, men jag är lika jobbig som alla andra sovande får.

Jag skulle på entresidan förklara vad AD är på tre punkter. Under den lägga in en röstningsfråga och sedan en knapp; ja eller nej. Det där kan du lägga upp på 5 min. Måste man regga sig ok lägg en knapp för det också.

Din makt över Sveriges politik
Vi ger Dig en verklig demokratisk möjlighet att påverka politiken. Du kan genom Aktiv Demokrati rösta i sakfrågor.

Rösta direkt eller använd delegat
I Aktiv Demokrati representerar du dig själv eller du kan delegera din röst till en delegat som representerar dig.

Direktdemokrati finns redan
Direktdemokrati är inget nytt, utan har sedan länge praktiserats i tex Schweiz eller Kalifornien. Aktiv Demokrati innebär att demokrati återigen kan bli en folkrörelse även i Sverige.

Läs mer


Har nu röstat i 2 frågor. Det funkar ju mycket bra. Nu känns det kul. AD:s största problem tror jag är att ni inte får folk att engagera sig. Jag har flera ggr gått in och vänt på förstasidan. Det uppfattas som krångligt.

Punkt 3. Men poängen var väl att berätta att det redan finns former av direktdemokrati? Om man bara får veta det känns det mer lustfyllt och meningsfullt.

Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Förstasidan

Inläggav Magnus Gustavsson » 2012-12-23 23.40

Jag håller med författaren, det vore mkt bättre om man direkt kunde se en fråga o rösta, kanske utan giltighet som besökare bara för att få se den stora potentialen.
Det borde som sagt vara lätt att skapa en sådan "inkastare" på 1asidan.
En uppgift för webgruppen helt klart.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Förstasidan

Inläggav jonas » 2013-01-06 01.37

Nu har jag lagt upp en fråga för omröstning på startsidan. Samma fråga som vi anordnade en "folkomröstning" om på Almedalsveckan.

Jag har även flyttat den större bilden på delegering till sidan om flytande demokrati, som även har fått en uppdaterat sidhuvud med starkare färger än tidigare.

Något jag kunde göra snabbt eftersom embed-funktionen redan fanns för omröstningar.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Förstasidan

Inläggav Martin Gustavsson » 2013-01-10 22.23

Personlig aasikt. Tror inte att videon med den sovande individen och kvinnorna som vaecker honom med en hink vatten aer saerskilt bra foer AD.

Grundiden aer bra men den aer foer laangrandig och maenniskor i banlon som saknar skaadespelartalang kommer sannolikt inte attrahera folk i allmaenhet.

Goer gaerna om den med baettre skaadisar och baettre klippning saa den blir kortare! ;-)
Martin Gustavsson
 

Re: Förstasidan

Inläggav Magnus Gustavsson » 2013-01-11 22.25

jonas skrev:Nu har jag lagt upp en fråga för omröstning på startsidan. Samma fråga som vi anordnade en "folkomröstning" om på Almedalsveckan.

Jag har även flyttat den större bilden på delegering till sidan om flytande demokrati, som även har fått en uppdaterat sidhuvud med starkare färger än tidigare.

Något jag kunde göra snabbt eftersom embed-funktionen redan fanns för omröstningar.


Klockrent! Mkt bra!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Webbplats



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

π