2010 (december?) flyttade vi från Web10 till Binero.
2011 i december flyttade vi tillbaka till Web10.
Nu har vi åter igen rimliga svarstider men har istället en hel del andra problem. Dock sammantaget ändå bättre än Binero.
Nu behöver vi flytta på nytt.
Jag föreslår att vi under en (kortare) period lägger webbplatsen på min egen webbserver (döpt till Astral) som jag har full tillgång till och kan kontrollera ifall det är något i våra program som ligger bakom de problem vi upplevt. När vi sett att allt fungerar bra kan vi på nytt flytta till ett annat webbhotell.
Problem som vi har nu:
* Nyss bestämde sig något system i Web10 att döpa om en av våra tabeller i vår databas så att phpBB inte funkar som det ska i alla lägen.
* Då och då får vi "Service unavalible" eller "Internal server error"
* Ett php-bibliotek som används för captchas ger felmeddelanden som förstör funktionen
* Då och då får vi längre väntetider
* Vi har inte tillgång till error-loggen eller andra delar som kan behövas för felsökning
* supportformuläret för web10 skickar inte e-post vid svar så som den borde göra
* Supporten är på danska och av en person som inte verkar förstå eller kunna hantera problemen
* En mängd varningar visas i phpMyadmin på grund av syntaxfil i deras konfigurationsfil
* Storleksgräns eller tidsgräns är för låg för vi får hela tiden felmeddelanden av att de brev som ska skickas ut inte kommit iväg. Det finns en uppgrade för en av dessa saker, men vi vet inte riktigt var problemet ligger.
Säkert ett par andra saker jag inte kommer på nu.
PS. Vi behöver fler aktiva i webbgruppen. Sånna här saker tar lätt upp all min tid.