Forum

HTML-koden och fler programmerare?

Utveckling av hemsidan

HTML-koden och fler programmerare?

Inläggav Alias » 2011-05-08 11.44

Personligen beundrar jag jonas mycket för det jobb han lagt och lägger ner på att få den näst viktigaste biten av AD att fungera, den viktigaste är ju att vi får aktiva medlemmar.

Dags att affirmera om fler som kan hjälpa jonas i hans arbete och då tänker jag på just på att få koden i dokumenten (sidorna) att följa den standard som W3C satt upp. En bra källkod är ju en viktig förutsättning för att alla skall kunna tillgodogör sig sidornas budskap, oavsett vilken webbläsare men använder.

Många människor missar just budskapet när de tycker sidorna är röriga, inte visas korrekt eller på annat sätt tar bort uppmärksamheten från budskapet.

Själv utnyttjar jag just The W3C Markup Validation Service för att kolla mina egna alster.

Exempelvis ger koll av Prioritering av GOV utveckling 8 Error och 4 varningar. Varningar ligger nästan inom petitessområdet medans Error blir lite allvarligare. Det är här jag hoppas att kunniga ställer upp och hjälper till. Min kunskap duger inte när det kommer till html5, xhtml och andra moderniteter.

Tyvärr är forumets grund, PhpBB3, inte så bra, är en massa fel men det är normalt inget att göra något åt. Har man löst ett antal fel och sedan uppgraderar till nästa version så kommer felen ofta tillbaka. Detta ger ju ett oändligt arbete.
/Björn Hallgren
- Det finns lagar i allt och allt är uttryck för lag
Användarvisningsbild
Alias
Medlem i partiet
 
Inlägg: 60
Registrerad: 2011-04-24 21.14
Ort: Sandsjön, Sexdrega

Re: HTML-koden och fler programmerare?

Inläggav fiddur » 2011-06-02 09.47

De fel jag ser i valideringen har med wordpress-mallen att göra, inte valsystemet.

Vi bör definitivt få hela hemsidan välformad, men jag ser det inte som en jättehög prioritet. Själv föredrar jag xhtml också, men doctypen som matas ut ger implicit html5 :P

När jag får tid att koda lite under semestern kommer jag snarare titta på valsystemets funktioner.
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: HTML-koden och fler programmerare?

Inläggav jonas » 2011-06-02 12.46

Jonas Liljegren gillar detta!
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Webbplats



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π