Forum

Att göra om webbplatsen - igen

Utveckling av hemsidan

Att göra om webbplatsen - igen

Inläggav jonas » 2011-02-13 12.45

För att få lite perspektiv. Nuvarande version av webbplatsen är nu bara ett par månader gammal.

Förra versionen av webbplatsen kan ses här: http://aktivdemokrati.se/old-web/
Den bestod i stort sett ENBART av framsidan. Länkarna i menyn gick huvudsakligen till olika poster i forumet.

Vi bör såklart fortsätta med ytterligare förbättringar. Men personligen har jag gjort vad jag kunnat. Och efter allt arbete är jag (naturligt) något beskyddande när det gäller dess utformning. Så om önskemålet är att börja om från början med ny webbplagts, igen, så gör vi bäst i att också byta webbmästare.

Vad jag vill göra är justeringar av existerande webbplats:
1. Integrera demokratisystemet, så att medlemsarean blir en översikt över allt som händer, inklusive kalendarium, pågående omröstningar, diskussioner, projekt, osv.
2. Justera innehållet i högerkolumnen så att den är anpassad för respektive sektion
3. Ändra layout för bättre översikt och lättare att hitta.
4. Integrering med Payson så att man kan betala medlemsavgift direkt via webbplatsen och få medlemsstatus direkt vid inbetalning.
5. Integrering med Facebook-login.
6. Göra alla texter ändringsbara direktdemokratiskt, med integration till valsystem och Etherpad.

Och en del annat...
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Att göra om webbplatsen - igen

Inläggav joasi » 2011-02-13 15.14

Låter bra.
Jag tycker det är värdefullt att ha en aktiv webbmaster med ambition att kontinuerligt förbättra sidan.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm

Re: Att göra om webbplatsen - igen

Inläggav gilroitto » 2011-02-13 18.17

Engagemanget och allt bakom ytan som har gjorts är väldigt värdefullt. Ett ordentligt lyft som av mig känns som en av de mest mogna delarna av partiet.
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö


Återgå till Webbplats



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π