Forum

WP som CMS

Utveckling av hemsidan

WP som CMS

Inläggav haja » 2011-02-13 01.04

Jag har nu under ett par veckor hitta försökt navigera i både forum och WP.

AD presentation är i WP. Det är ett bloggprogram men fungerar hjälpligt som CMS. Administrativt är det effektivt CMS. Men huvudsakligen är WP ett bloggprogram och det märk,s då det finns mycket "överinformation" som publiceringsdag av vem osv på inlägg och fasta sidor. Men det är också kategorier i högerspalten. En webbsida ska vara så "ren" som möjligt, nästan tråkig för att en användare snabbt ska kunna hitta, navigera och vara intressant.
Min åsikt stöds också av den webbstatistik som finns. De flesta går ine vidare till andra sidor efter att ha hittat första sidan.
På sikt behövs ett mera CMS-liknade verktyg som t.ex. Joomla där man kan styra presentationen av informationen och menyer på ett bättre sätt. Nuvarande WP kan finnas kvar och utvecklas av partimedlemmar som är mer personliga röster inom AD. Då separerar man allmän information i CMS-verktyget och de personliga bloggarna. Så fungerar det hos de andra partierna. Så varför inte hos AD?

Om att blogga för partimedlemmar.
Jag tycker forum, kommentarer är väldigt blandat och rörigt. Likaså om olika behörigheter. Ibland kan man kommentera, ibland inte. Jag tycker att alla som vill blogga gör det i AD:s namn. Annars kan man ha det i sin egen blogg.
Alla som vill blogga kan göra det i AD som numera fungerar med gästbloggare (WP-MU (multiuser) och varje bloggare kan då ha ett eget tema och inställningar (layout.) Vi kommer då helt ifrån godkännande av varje inlägg. AD godkänner då medlem som bloggar (omröstning?), inte varje inlägg.

Forumet ska ha en helt öppen del och en helt låst och dold (internt). Den ska bara vara öppen och synlig för medlemmar.
Inlägg i den slutna delen av forumet ska inte vara anonyma eller vara alias, utan det ska vara medlemens riktiga namn. Jag vill veta vem jag diskuterar med och kunna tillämpa det i IRL.

Ska vi rösta om detta? :roll:
Användarvisningsbild
haja
Medlem i partiet
 
Inlägg: 460
Registrerad: 2011-01-06 23.11
Ort: Stockholm

Re: WP som CMS

Inläggav jonas » 2011-02-13 10.32

Jag skapade en ny tråd av ditt inlägg eftersom det inte såg ut att vara ett svar på inlägget om högerspalten.

Vi hade en diskussion och omröstning om val av CMS och kom fram till att använda WP. Den är modifierad för ändamålet och kan ytterligare modifieras enligt önskemål. Alla delar går att ändra.

Jag har länkat till forum för kommentarer på flera ställen eftersom jag inte vill ha kommentarer dels i WP och dels i BB om samma sak. Eventuellt skulle vi kunna gå över till att enbart ha kommentarer i BB.

Jag tror det är bättre i nuläget om alla medlemmar har egna bloggar på andra håll. Dels eftersom det ger fler länkar in till AD från andra communities. Dels för att AD vill vara tydlig i sin o-politiskhet och då är det bra att medlemmars bloggar inte ligger under AD.

Forumet var tidigare mycket mer restriktivt än vad det är nu, vilket så klart var mycket frustrerande för nykomlingar som var tvungna att få sina inlägg godkända och inte alls kunde posta i det forum där diskussionen fördes, vilket ledde till att diskussioner flyttade över till de forum som var öppna för allmänheten. Dessutom så handlar AD om öppenhet som en hörnpelare i direktdemokratin. -- Vi har ETT forum synligt enbart för partimedlemmar, att användas när det verkligen är motiverat.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg


Återgå till Webbplats



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π