Forum

Material från wiki.sobr.se

Utveckling av hemsidan

Material från wiki.sobr.se

Inläggav jonas » 2011-01-29 14.23

aktivdemokrati.se med wordpress kan fylla samma funktion som wiki.sobr.se genom att vara en Wiki som kan redigeras av en grupp användare.

wiki.sobr.se finns också som en gemensam sida för representativ direktdemokrati, vilket hittills huvudsakligen inkluderat Direktdemokraterna och Aktiv Demokrati.
Själv så startade jag Direktdemokrati på facebook som en gemensam sida för alla svenska direktdemokratiska initiativ.
Någon form av sammarbetsorganisation behövs. Men samtidigt så har vi hela tiden inspirerats och lånat från varandra. Det är bara bra om liknande texter förekommer på många sidor.

Jag skulle gärna vilja införliva materialet från exempelvis Handbok för representativ direktdemokrati in i aktivdemokrati.se
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Material från wiki.sobr.se

Inläggav jonas » 2011-05-15 21.53

Förslaget att lägga in handboken på webbplatsen har inte fått några kommentarer på över tre månader så jag antar att det är okej att gå vidare med det.

Jag vill gärna att vi fyller på med många fler uppslagsord och att det mesta från demokratihandboken kan delas upp och läggas in som uppslagsord.

Därefter kan vi gå igenom de flesta sidorna på webbplatsen och fylla på med länkar till motsvarande artiklar för att korslänka. Vi behöver även fylla på med lämpliga taggar.

Jag har gjort lite av detta med det behövs göras mer.

Det finns även väldigt mycket kvar av vår gamla FAQ att renskriva.

Vi kan utöka GOV med funktioner för att föreslå och rösta igenom ändringar av texter så att texterna även i fortsättningen kan utvecklas gemensamt.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

WIKI.sobr.se

Inläggav pH7.3 » 2012-09-15 11.16

Hej vänner!

Long time no see. Kort fråga, ska ett tidigare AD projekt wiki.sobr.se fortsätta existera eller kan jag radera det?

Allt gott!

Paul
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: WIKI.sobr.se

Inläggav jonas » 2012-09-15 12.01

pH7.3 skrev:Hej vänner!

Long time no see. Kort fråga, ska ett tidigare AD projekt wiki.sobr.se fortsätta existera eller kan jag radera det?


Det ligger fortfarande i TODO att flytta över materialet. Antingen till AD eller e2d eller ffdd.

Så hjälp gärna till med det.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Material från wiki.sobr.se

Inläggav joasi » 2012-09-15 20.46

För min del är det ok att radera det som ligger under "Handboken". Jag har samlat ihop det jag ville behålla därifrån. Om partiet vill använda det till något så har jag det tillgängligt som ett Worddokument.
joasi
Medlem i partiet
 
Inlägg: 1187
Registrerad: 2006-09-17 20.34
Ort: Stockholm


Återgå till Webbplats



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

π