av jonas » 2011-08-28 20.58
Min tanke var att göra menyn i högerspalten tydligare genom att dela upp den i två delar. Övre delen visar enbart undermenyn i vald färg för sektionen. Sedan ett tomrum och därefter resten av högerspalten i en separat ruta och alltid med samma färg, som på förstasidan. Dvs grå. Det tror jag gör det ursprungliga konceptet mycket tydligare.
Skulle kunna ha något i vänsterkanten men då skulle vi behöva ändra mer av layouten. Vet inte hur exakt det kan tänkas se ut för att bli snyggt. Håller dock med om att undermenyer borde ligga i vänsterspalten för att synas.
Vad gäller ditt förslag är det ungefär det som finns idag.
"om Aktiv Demokrati" döpte jag nyligen om till "om organisationen" och du föreslår "Vilka vi är". Jag gillar ditt förslag.
"Direktdemokrati" döpte jag nyligen om till "Så fungerar det" och du föreslår "Vad vi vill". Jag föredrar "Så fungerar det".
"Vad händer" är en bra sak. Det är något jag lagt i "Medlemsarea", som även inkluderar forum, chatt och nya omröstningar.
Vi har pratat en del om att hålla omröstningar som ett sätt att både synas mer och attrahera fler och visa vad det är det handlar om. Så förslag är att göra områstningarna och valsystemet mycket mer centralt på webbplatsen och att det borde synas på bra sätt på röstasidan. En del av de andra direktdemokratiska pariterna listar aktuella omröstningar på förstasidan.
"Bli en av oss" är vad som nu heter "Engagera dig". Den knappen är kanske den som fungerar bäst idag. Kanske för att folk gärna klickar på den röda färgen. Jag kan tänka mig att ändra texten till "Bli en av oss". -- Å andra sidan går det emot det tankesättet som jag ville utforska. Om att istället för att de ska bli en av oss så kan vi vara till tjänst för dem. I praktiken är det samma sak, men det är ett annat sätt att presentera det på. "Så har kan vi hjälpa dig". Och det kan gälla både för individer och småpartier.
Att lägga forum eller länk till forum under "Kontakta oss" är en bra idé.
"Medlemsarean" skulle man kunna döpa om till "För medlemmar" som du skriver. Det kanske är ett bättre namn. -- Som ni märkt så går Medlemsarean och "Engagera dig" till samma sektion. Den röda sektionen. Så det är bara till två olika sidor i samma sektion, för att som jag tänkt, så är det samma målgrupp.
Du har valt att ta bort "Press" och det kan jag förstå. Den har inte mycket innehåll idag. Men jag har tittat på många partiwebbplatser och de menyalternativ vi har idag motsvarar vad som finns på andra partiwebbplatser. Alla partiwebbplatser har "Press" och "Kontakt" väldigt tydligt framhävt i huvudmenyn ungefär som vi har det nu.
I nuläget är det kanske inte helt berättigat, men förhoppningen var att "Press" ska fyllas med en massa material för tidningar och TV, så som bilder på event och aktiva personer och intervjuer och annat. Syftet är att stå till tjänst för de som vill skriva om oss så att vi gör deras jobb enklare så att vi får fler artiklar. Det borde stå väldigt högt på listan av vad webbplatsen bör göra.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till
http://www.direktdemokraterna.seDeltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.