Webbplatsen under utveckling ligger på http://aktivdemokrati.se.preview.binero.se/
Skriv här om ni vill ha inloggning.
Roger skrev:En liten rapport: Det nya webbplats-bygget går sakta framåt. Mycket sker bakom kulisserna. Jag har lärt mig databas-backup, migrering av sajt till annan URL, utveckla offline med XAMPP, maintenance mode etc. Jag har lagt in rtordon's bloggposter och släppt in tre "Editors": Jonas, Magnus och pH7.3. Ni Editors kan börja modifiera webbplatsen nu och vi har en speciell sida "Editor's comments" som skall styra upp arbetet. Skriv där vad ni skall göra. Än så länge är det bara jag som är "Administrator", för att förhindra kaos.
Roger skrev:Maintenance mode är när någon av oss behöver uppdatera filerna eller databasen. Då skall övriga besökare få en webbsida presenterad att webbsidan är stängd för underhåll. Det finns nog information på wordpress.org om detta eller googla wordpress maintenance mode.
jonas skrev:Idén här är att det för varje synligt menyalternativ i överkant ska finnas en kategori på webbplatsen som var och en har sin egen meny vertikalt i högerkanten, där aktuell sida är markerad. Själva högerboxen kommer även indikera aktuell kategori genom motsvarande färg som i topp-menyn.
Eventuellt skulle detta kunna kombineras med att mnyalternativen i överkanten expanderar för snabbåtkomst till undersidor, som ett alternativ till att klicka först på kategori och sedan välja sidan i högerkanten.
joasi skrev:Båda alternativen låter bra. Jag förstår inte idén i http://aktivdemokrati.se.preview.binero.se/ med att ha alla sidor som länkar till höger och samtidigt ha en delmängd av dem, fast i annan ordning, i menyn. Jag tycker alla sidor ska vara åtkomliga via menyn (utom möjligen meta), samt som du skriver att undersidor till aktuell sida även finns tillgängliga som länkar till höger.
.menu > li.menu-item { display: none }
li.current-menu-ancestor { display: block !important }
li.current-menu-item { display: block !important }
jonas skrev:Vill ni ha nån webbsida får ni allt bry er också.
jonas skrev:Men jag har också kommit på att jag kan göra det jag vill med enbart css. Någon som kan komma på ett snyggare sätt att göra detta än nedan kod? Jag skulle helst slippa använda "!important".
Direktdemokrati
- Introduktion
- Rapporter
- Övrig media om DD
- FAQ
- språk 1
- språk 2
- språk 3
- språk 4
- språk 5
- språk 6
- Ordlista
om Aktiv Demokrati
- Valsystem
- Nationellt
- Förtroendeposter
- Regionalt och lokalt
- Nätverk och samverkan
- Direktdemokratiska organisationer
- Organisationer att kontakta
- Stadgar
- Historia
- Ekonomi
- Årsredovisning
- Organisationsöversikt
- Informationsmaterial
- Affischer
- Flygblad, broschyrer, etc
- Banners
- Filmer
- Audio
Engagera dig
- Bli medlem
- Bli volontär
- Sociala medier
- Kampanjaktiviteter
- Organisationer att kontakta
- Kampanjuppgifter
- Omröstningar
Press
- Pressmeddelanden
- Presskontakt
- Pressbilder
Kontakt
- Adressuppgifter
- Sociala medier
- Regionalt och lokalt
- Förtroendevalda
Nyheter och blogg
- Arkiv
- Kalendarium
Medlemsarea
- Forum
- Omröstningar
jonas skrev:Jag lägger upp varje fråga i FAQn som en egen blogg-post i kategorin FAQ. Ser ut som det kan bli lättare att administrera än att ha det som separata sidor.
Eller vad tror ni?
83.227.245.204 aktivdemokrati.se.preview.binero.se
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster