Forum

Begäran om beslut av länstyrelsen(erna..?)

Aktuella saker som kräver våra medlemmars hjälp.

Begäran om beslut av länstyrelsen(erna..?)

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-18 00.26

Pga debaclet med texten på våra valsedlar måste vi begära hos länstyrelserna att de bedömer våra valsedlar som giltiga även om de är handskrivna inför den slutliga rösträkningen på måndag.
Jag har därför skickat förljande mail till alla 21 länstyrelserna:

060918

Med anledning av riksdagsvalet 060917.
Partiet http://www.aktivdemokrati.se har ställt upp i riksdagsvalet i hela riket.

Valsedlarna som är tryckta har texten:
"www.aktivdemokrati.se Partiet för kontinuerlig direktdemokrati"

Eftersom det i dagligt tal är självklart och det också varit vår avsikt att delen "Partiet för kontinuerlig direktdemokrati" ,skall vara en efterled, hemställes härmed om att blanka valsedlar där endast: http://www.aktivdemokrati.se skrivits för hand av väljaren, skall bedömas vara giltiga som röster på partiet och att alltså "Partiet för kontinuerlig direktdemokrati", skall anses vara en efterled, trots att det saknas ett
"-" (bindestreck) före denna efterled på de tryckta valsedlarna.

Det finns inga rimliga skäl för att inte bedöma sådana röstsedlar som giltiga eftersom det inte föreligger någon risk för förväxling med annat parti.

Med vänlig hälsning,
Magnus Gustavsson
Aktivdemokrati
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Svar?

Inläggav bussfantasten » 2006-09-24 22.03

Hej!

Undrar bara om det har kommit någon respons på detta? Jag har i alla fall lyckats spåra min egen lilla röst i mitt valdistrikt! :D Inte många mil från Gävle!
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-25 00.52

Inte ett ljud från någon av länsstyrelserna!
Får väl fråga vad de håller på med, våra myndigheter..
Nu verkar det iofs inte vara så många som handskrivit sian röster men man vet ju inte helt säkert vad som döljer sig bland de ogiltiga.
Använde du en tryckt valsedel eller skrev du på en blank?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Valsedeln

Inläggav bussfantasten » 2006-09-29 21.03

Jag avände en blank på vilken jag skrivit http://www.aktivdemokrati.se och inget annat! Jag har spårat min röst, så den finns med i resultatet. Antar att jag är ensam i Lingbo om att rösta på oss! :lol: I detta val iaf....
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo

Inget vettigt att göra.... :)

Inläggav bussfantasten » 2006-09-29 23.09

Roade mig precis med att kolla in den oerhört spännande sidan med valresultatet. När jag kontrollräknade övriga partier så kunde jag konstatera att vi missade 4 röster om jag inte såg fel någon stans. Det som känns lite tragiskt är att någon skulle kunna samordna Kalle Anka Partiet så skulle det kunna bli ett ganska stort "för litet" parti så att säga. Kanske där vi ska söka röster? :lol: De är nog större än oss i detta val. Men i nästa.... :!:
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-10-23 11.57

De flesta som röstar på Kalle Anka känner nog inte till oss :D
Stor potential! (Allvarligt menat, de är trötta på hela skiten men vill ändå protestera genom att visa att de orkar ta sig ur soffan)
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav bussfantasten » 2006-11-03 21.11

Undrar om Kallepartiet har ett medlemsregister? :D :D
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo

Inläggav MrPerfect72 » 2006-11-05 19.55

Troer inte att Kalleankapartiet aer serioest menat. Det aer naagot som folk skriver naer de aer missnoejda men aennu inte hittat en positiv loesning paa problemet saa som vi gjort. :)
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-11-06 10.03

Naturligtvis inte seriösa, vem tror det?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav ketti » 2006-11-06 16.50

Man kan vara icke-seriös på ett organiserat "seriöst" sätt också.
ketti
 
Inlägg: 305
Registrerad: 2006-09-21 17.35
Ort: Lund

Inläggav bussfantasten » 2006-12-28 14.08

Sitter och har lite tråkigt just nu. Räknade igenom och konstaterade att Kalle-partiet med alla dess stavningar fått ungefär 230 röster. Övriga röster med serieanknytning cirka 25 st. Så vi får ändå en bit till att vandra!!! :)
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo

Inläggav bussfantasten » 2006-12-28 14.31

Har fortfarande lite tråkigt och roade (nåja... :) ) mig med att konstatera att med det valdaltagandet som var i år skulle vi behövt cirka 220000 röster för att uppnå 4%...
Det finns cirka 315000 röster på för små partier... Räknar man bort Sverigedemokraterna och FI (Kanske de tänker sig komma in för egen maskin) samt SPI (Pensionärernas intressepart - kanske anser de att det blir för mycket dator och internet för en för stor del av sina medlemmar) har vi 85500 röster där.
Nu försöker jag på intet sätt smutskasta pensionärer, men jag tänker på de jag har i min närhet, och de vet knappt vad en dator är. Kanske är det de i min närhet som är unika, vad vet jag...? Det ska vi ju naturligtvis hoppas på, för i det fallet skulle ju 28800 röster till kunna komma oss tillhanda.

Patrik
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo

Inläggav MrPerfect72 » 2006-12-28 15.20

Samarbetet handlar inte om datorer. Det handlar enbart om 4%-spaerren, anser jag.

Det var kanske lite olyckligt att vaart brev var saa himla faergat av vaar egen vilja om "datorer" och "direkt demokrati" naer huvudsyftet aer samarbete vad gaeller 4%-spaerren, men jag fick inget gehoer foer det.

En intelligent person i andra aenden foerstaar dock detta lilla missoede.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav bussfantasten » 2006-12-28 17.29

Jo, det får vi hoppas. Det finns nog många fler smarta i Sverige än många tror.... :) Därför jag gjorde tillägget om pensionärerna! Och det är ju närmare 4 år kvar innan vi ska ha 250000 röster, så det är väl en enkel sak att fixa till...?

Patrik
bussfantasten
 
Inlägg: 99
Registrerad: 2006-08-28 22.28
Ort: Lingbo

Inläggav Magnus Gustavsson » 2007-01-01 19.55

Nåja, en intelligent läsare inser att vad vi erbjuder är en plattform, inte ett datasystem.
Än så länge håller jag inte med om beskrivningen som ett misstag.
Att bara säga att vi skall bräcka 4%-spärren utan att alls gå in på hur det skall gå till att ena alla småpartier med resp. hjärtefrågor, det hade däremot varit ett stort misstag.
Och vad jag minns så pratde du mest om köttgrytor etc., inte om andra konkreta förklaringsmodeller för hur du menade att vi skulle beskriva hur vi tänkte oss att partierna skulle kunna enas utan att söndras, Martin.

Nu kan de som vill titta på våra ideer och bilda sig en uppfattning om dem.
Vårt system med delegering innebär att alla kan delta i den grad de vill och har datorvana, från noll till fullfjädrad progamerare.
Tycker ngn det behöver förtydligas så gör ett inlägg i tråden med uppropet vetja.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Valet 2006



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π