Forum

Besök i valtält

Aktuella saker som kräver våra medlemmars hjälp.

Besök i valtält

Inläggav bamsejon » 2006-09-12 12.19

jag var ute under lunchen och besökte lite partiers valtält här i Falun, alla partier som jag han diskuterade verkade ha ett intresse i vårat arbete, störst skepsis möttes jag av vänsterpartiet...

Lite oväntat så fick jag en intressant dialog med kristdemokraterna, han skulle besöka våran hemsida och ställde gärna upp och debatterade... Så att det råder totalt ointresse från de etablerade partierna stämmer inte... Att alla kanske inte tror på idén, men om man debaterar analogt så kan man få många intressanta diskussioner. Många blir lite ställda när jag ställer frågan om man inte litar på medborgarna...
_______________
Jon Andersson
- Var aldrig rädd att säga din mening!
Användarvisningsbild
bamsejon
 
Inlägg: 246
Registrerad: 2006-08-16 10.40
Ort: Falun

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-12 12.26

Intressant!
Jag skickar just ut debattinlägg till tidningarna där jag bjuder in alla dugliga politiker och debattörer till vår plattform baserad på sakfrågor istället för blockpolitik, populism och personkult.
Vi får se hur gensvaret blir.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-09-12 16.19

I valstugorna möter du säkerligen många gräsrötter och det är skillnand på människorna i alla partier, kan jag lova.

I vänstern möter man ibland väldigt belästa människor. Det finns både fördelar och nackdelar med det.

Belästa människor tenderar ibland att ha massvis med argument för sina åsikter, men samtidigt använder de uråldriga och inaktuella argument som ett slags skydd för sin åsikt och är alltså inte öppna för nya argument. Ja, så vida de kanske inte står nedskrivna i en bok som partiet godkänt.

Har ofta mött våldsamt motstånd och extrem ilska hos människor ur dessa läger när de inte har tillräckliga argument, men i rättvisans namn så finns det där också många med enorm skärpa och egen tankeförmåga som är extremt intressanta att samtala med.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Valet 2006



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron
π