Jag vill i denna tråd pusha och diskutera saker vi borde göra nu, en enda vecka före valet.
Valrörelsen är ovanligt turbulent och Aktivdemokrati har en bra chans att framstå som ett betydligt seriösare alternativ än ALLA de partier som sitter i riksdagen idag.
Ett systemskifte är ju helt nödvändigt, vi ser tecknen på det varje dag för närvarande!
Så hur gör vi då för att vinna valet?
Vi vet att vi är beroende av att folk använder blanka valsedlar.
Alltså måste de allra flesta som röstar på oss känna till vår existens.
Detta måste vi lösa mha aktiv marknadsföring via internet samt mail.
-Ett sätt jag fick tips om från Enhet är faktiskt maillistor.
Visst man kan kalla det spam, men vad gör man?
* Skicka information om Aktivdemokrati till alla vi känner och uppmana dem att göra likadant. Kan faktiskt bli rätt kraftfullt.
Kanske borde vi göra iordning ett mail som folk kan använda ev. emd personliga justeringar/tillägg, vad säger ni?
* Internet-forum:
-Vi måste alla vara mkt aktiva på alla de politiks forum som finns på internet. Med tanke på den senaste tidens turbulens är fler väljare än vanligt troligen mkt skeptiska till de traditionella partierna, detta kan vi utnyttja genom att visa på att det inte är politik som är tråkigt, endast vissa partier!
* Mun till mun metoden är ett annat sätt, tala med alla vi möter och led in dem på den rätta vägen.
* Flygblad, vi har några alternativ att använda:
http://wse75376.web16.talkactive.net/PH ... t=flygblad
eller:
Martins tidigare, jag hittar den inte nu, kan du länka till den här?
-Printa o kopiera dessa flygblad, gärna på färgat papper och dela ut i brevlådor eller utanför köplador o varuhus.
Slutligen, tänk på att även om vi händelsevis inte skulle nå den konserverande 4% spärren i detta val så är enormt mkt vunnet om vi kan nå 1% eftersom vi då får våra valsedlar tryckta och distribuerade i nästa val.
Denna draghjälp skall inte underskattas, se hur t.ex. SPI och SD avancerar nu.
Bästa demokrati-hälsningar,
Magnus Gustavsson