Forum

Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2009-08-13 04.51

1. Blogga om demokrati och direktdemokrati och laenka till partiet

2. Foersoeka faa med folk på listan i valet
....* Vi har hittills: Martin G, Jonas H, Magnus G, Patrik F, Josef B, Robert W, David F, Ronnie A, Marianne W
....* Inkommer med svar: Oscar B, svarar ej?
....* Tackat nej: Jonas L, Therese B, Inger A

3 Skapa en A4-pamflett till partiet som har en personligare utforming

Generell tidplan:
Samla namn att placera på listan. (Så snabbt som moejligt i denna ordning)
..+Påminna Magnus att skicka ut hederlighetsavtal till de som inte redan skrivit under. November
....+Påminna Magnus att kontrollera medlemskap och kontrollera personnummer med skattemyndigheten. November
......+Kontakta / Ringa upp folk och snacka så att partiet verkligen aer med på tåget. November
........+Påminna Magnus att anmäla listan till länstyrelsen. Jag siktar paa Januari.

4. Påminna alla inblandade att beställa valsedlar i god tid. Februari(15 april sista dag att beställa valsedlar för valet 2010)

5. Påminna alla inblandade att kontinuerligt dela ut flygblad och valsedlar. Mars-September
.....VIKTIGT: Så lång tid som möjligt innan valet för att uppnå god täckning i olika lokal-områden med rimlig nivaå av arbetsbelastning/motion.

åäö
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Status - Att göra just nu - Tidplan - Valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2009-08-23 12.27

Jag vill se fler ansvarskaennande frivilliga paa riksdagslistan som kan taenka sig att skriva paa partiets hederlighetsavtal och foerstaar vad det innebaer att vara knapptryckare aat partiet!

Anmael dig nu om du aer arbetsloes eller helt enkelt vill ha en hyfsad loen.

Varning!!! Tyvaerr maaste du nog bosaetta dig i Stockholm i fyra aar om du kommer in eftersom riksdagen dumt nog har placerats paa Sveriges baksida. :lol:
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Status - Att göra just nu - Tidplan - Valet 2010

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-09-21 11.25

OK, Under mitt namn på listan finns 2 punkter, Att vi syns i aftonbladet är inte möjligt så länge vi håller till på en av Wordpress gratis-servrar, men däremot går det bra att pinga manuellt när man skrivit ett inlägg man vill ska synas i aftonbladets bloggosfär.
Se vidare här:
http://bloggportalen.aftonbladet.se/Blo ... /view/Ping
Kontakta mig eller MrPerfect72 om detta blir aktuellt, AD har ett konto för ändamålet på Bloggportalen.
Punkten anses härmed avklarad.

Den andra punkten om inaktuella flikar på bloggen har jag åtgärdat så denna kan också bockas av.

När det sedan gäller nr 2 på listan för alla så tycker jag vi ska diskutera detta lite grann.
Jag tycker det är fel att fokusera på att samla namn i nuläget.
Detta borde istället ha högsta prioritet:
viewtopic.php?f=8&t=721&p=6392#p6392
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Status - Att göra just nu - Tidplan - Valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2009-10-08 09.22

fixat
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: MrPerfect72 - Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2010-01-11 06.25

Naagon mer som vill vara med paa listan i valet 2010?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: MrPerfect72 - Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2010-02-08 13.45

Lade till Marianne W idag, :-) Om du vill kan du kontakta fler av de som varit med tidigare, Magnus.
Nu aer det snart dags att knalla till Laensstyrelsen.... :D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: MrPerfect72 - Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-02-09 21.08

Hur många valsedlar ska vi beställa?
De kostar:
5.2 Kostnad
Partier som inte har rätt till gratis valsedlar måste betala i förskott för de valsedlar som beställs.
Detta gäller även om parti med rätt till fri kvot vill beställa över den fria kvoten.
Priset för valsedlar är:
• grundavgift på 650 kronor för varje lista och
• 40 kronor per tusen valsedlar.
I priset ingår moms och frakt. Valsedlar trycks endast i jämna tusental.

Valsedelsregler:
http://www.val.se/det_svenska_valsystem ... ng2010.pdf

Här är reglerna för registrering:
http://www.val.se/det_svenska_valsystem ... index.html

Kandidater ska anmälas senast 15 april, valsedlar kan beställas senare, men senast 15 april om man vill ha garanti för leverans senast 45 dagar före valdagen.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: MrPerfect72 - Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2010-02-10 15.20

Vi skapar ett meddelande, mailar, laegger upp paa forumet, paa bloggen, paa twitter, paa facebook, och folk faar bestaella och betala foer hur mycket de vill ha innan 15 april, helt enkelt.

Foerslag paa meddelande:
---
Hej Kaera medlemar och sympatisoerer!

Vi ska nu strax bestaella valsedlar foer partiet.

Valsedlarna kostar 40 kronor per 1000st valsedlar.
Porto med Postens ekonomibrev:
(Magnus, vaeg 100st valsedlar saa raeknar jag ut portot och skapar en tabell, eller goer det sjaelv)

Skicka in pengar till partiet genom Plusgiro: 141 28 90-4 eller Payson och laemna samtidigt ett meddelande till Magnus, via e-mail, blogg eller forum att du gjort detta och samt summan du betalat och vad du vill ha!

Mer info:
Det finns fortfarande tid att vara med paa riksdagslistan foer de som vill t.o.m. 15 februari

De av er som bor i Goeteborg eller har vaegarna foerbi Goeteborg kan aeven vaelja att haemta upp valsedlarna daer via Magnus och snuva posten paa portot.

MVH
Magnus Gustavsson
tel xxx-xxxxxxx


----

Mer intressant aer att "Varje kandidat får max 2 rader på valsedeln." det betyder att vi kan ha fler uppgifter pa valsedeln, ex "ålder, yrke eller titel, adress, telefonnummer samt partitillhörighet eller liknande uppgift. "

Ex.
Hakan Banan, pappa, butiksaegare, termosaegare,
f.d. Sosse, HakanB@xxx.xxx, Maalilla
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: MrPerfect72 - Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-02-11 20.33

Låter bra.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: MrPerfect72 - Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2010-02-14 10.57

Ok. Bra. Naer vill du goera detta utskick?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: MrPerfect72 - Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-02-14 11.32

Idag hoppas jag!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: MrPerfect72 - Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2010-02-15 16.49

Kanon. Vaentar...
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: MrPerfect72 - Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-02-19 19.12

Idag går det iväg till dem som anmält intresse.
Jag undrar vem Patrik F är bara, kan du maila mig om det, Martin? Så skickar jag till Patrik också.
(Ursäkta Patrik Friden!)

Döper sedan om denna tråd till Att göra lista och tidplan - Valet 2010
Mer rätt så tror jag.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Josef Boberg » 2010-02-19 20.35

Hmmm... - Martin och Magnus - jag fick "hederlighetsavtalet" per email idag.

Avtalet som sådant är nog i grund och botten lagstridigt, tror jag... :idea: - för man kan nog ej "sälja sin själ" till ett parti, ett företag eller staten på det sättet numera.

Men som jag förstår det - så är det till för att sortera bort sådana som bara är intresserade av att bli politiker för egen vinnings skull. Så jag skriver på och skickar det per post inom kort - hälsar Josef B.
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav MrPerfect72 » 2010-02-20 06.32

Nej. Inte lagstridigt, men givetvis beroende paa domslut. Avtalet har dessutom en tydligt motiverande och moralisk raett inbyggd och vid eventuellt brott mot avtalet skapar detta avtal moralisk raett till handling mot en individ som vaeljer att anvaenda skyddet av en uppenbart korrupt lag skapad av politikeradeln mot folket i strid med folkets vilja ... vid, laat saega, eventuell revolution och lynchning

Den individ som vill vara i politiken genom www.aktivdemokrati.se av fel anledning kommer faa det minst sagt ... intressant ... lovar ... MrPerfect72 som har kontakter med baade MrGud2000 and the Devil himself. :twisted: (precis inom lagens ramar givetvis) :mrgreen:

I framtiden kan god moral och raett komma i balans, men daa maaste folket foerst roesta paa www.aktivdemokrati.se, tror jag.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Josef Boberg » 2010-02-20 11.16

Hmmm... - MrPerfect - lagarna är ju skrivna = påhittade av Pyramid-MaktHavarna som vanstyr oss = det kan ifrågasättas om sådana lagar är till FÖR folket. Så det kan ju bli intressant att efter sådana lagar bli dömd i MaktHavarnas domstolar - för brott mot regelverket i Aktiv Demokrati eller medlem i Aktiv Demokrati. :shock:
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-02-20 14.29

Gammelpartierna skriver avtal inom riksdagsgruppen så att blåbären vet vem de ska lyda.
Där hotas de av uteslutning och allehanda vuxenmobbing, i fallet med AD hotas de av vem som helst som ser sig blivit lidande av den olydige riskdagsledamoten i AD.
Ett slags tjänstefel helt enkelt.
Ingen lag hindrar att avtala om trohet, om det så är gentemot ett parti eller ett företag t.ex. Den som har annan uppfattning får gärna visa på det lagrummet.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Josef Boberg » 2010-02-20 19.26

1962:700 - Brottsbalken SFS - 9 kap. Om bedrägeri och annan oredlighet

§1 Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år.

För bedrägeri döms också den som genom att lämna oriktig eller ofullständig uppgift, genom att ändra i program eller upptagning eller på annat sätt olovligen påverkar resultatet av en automatisk informationsbehandling eller någon annan liknande automatisk process, så att det innebär vinning för gärningsmannen och skada för någon annan. Lag (1986:123).


Hur tror Du detta i rättegångar emot wåra nuvarande MaktHavare skulle falla ut (ifall Wi utgår ifrån att domstolarna FÖLJDE lagen) :?:

Behövs det överhuvudtaget något "hederlighetsavtal", egentligen :?: - undrar Josef B.
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Re: Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-02-21 18.22

Emot nuvarande makthavare fungerar det som bekant inte alls.
Man har ju tom säkrat sitt envälde genom att placera politrucker som nämndemän i tingsrätterna.
Inte konstigt att inga politiker blir dömda i lägre rätter.
Finns det egentligen något annat land där man låter politiker ta plats i domstolarna och agera "jury"?

Emot ADs makthavare (knapptryckare) ser jag inte att ngn utomstående politiker skulle lägga två finger i kors för att rädda en korrupt makthavare, det skulle ju direkt dra blickarna till sig och frågorna skulle bli mycket obehagliga eftersom i princip inga avsteg från partiets beslut är tillåtna.
I gammelpartier kan ju ett oändligt antal skäl anföras till att en riksdagsledamot inte följer partilnjen, eller att han/ faktiskt gör det, och därmed bryter sk vallöften.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Att göra lista och tidplan - Valet 2010

Inläggav Josef Boberg » 2010-02-21 21.13

Magnus - Du är klok Du = Du "vet" hur det går till - tycker Josef B. :wink:

PS. Apropå att försöka sig på att ej slaviskt följa partipiskan - Reinfeldt vs Karl Sigfrid (video 8 min).
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm

Nästa

Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

cron
π