Forum

Lunarstorm

Lunarstorm

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-05-04 14.48

Vi borde engagera oss där för att nå ungdomen som inte fastnat i gamla spår ännu.
Tydligen hade v såna planer inför valet.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Kör hårt!

Inläggav MrPerfect72 » 2006-05-06 12.51

Ja, kanske man kan finna några som bryr sig där. Det viktigaste är väl att ge sig in i diskussioner på alla platser man kan hitta så att vårt parti blir ett naturligt samtalsämne. Föreslår att man låter deltagarna ta de första logiska tankestegen och att man sedan visar http://www.aktivdemokrati.se för dem.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Kör hårt!

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-05-07 09.58

[quote="Martin Gustavsson"]Ja, kanske man kan finna några som bryr sig där. Det viktigaste är väl att ge sig in i diskussioner på alla platser man kan hitta så att vårt parti blir ett naturligt samtalsämne. Föreslår att man låter deltagarna ta de första logiska tankestegen och att man sedan visar http://www.aktivdemokrati.se för dem.[/quote]

Troligen är Lunarstorm den mest avancerade och använda platsen alla kategorier på internet idag.
Kommer tyvärr inte åt den från jobbet..så du kan väl lurka lite där och kolla upp hur t.ex andra partier gör där?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Jonas_helander » 2006-05-07 19.26

Jag har haft ett lunarstormkonto sen högstadiet, men nu använder jag det inte så mycket dock. Det absolut behändigaste sättet att slå igenom på lunarstorm är att starta en s.k klubb, som kostar ett antal kronor per månad. Då kan vi hänvisa till den i alla forum, och få medlemmar. (kan bli som en underavdelning eller ungdomsförening nästan), jag vet inte hur spam och reklam uppskattas på lunarstorm, men det är bäst att inte stöta sig med dem utan något reklamavtal. OM vi däremot har en klubb där så har man full tillåtelse att spamma för att få folk att kolla in den. S.k "lajv-meddelanden" kostar 5 kr per meddelande och är ett behändigt sätt att nå ut.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-05-08 08.20

[quote="Jonas_helander"]Jag har haft ett lunarstormkonto sen högstadiet, men nu använder jag det inte så mycket dock. Det absolut behändigaste sättet att slå igenom på lunarstorm är att starta en s.k klubb, som kostar ett antal kronor per månad. Då kan vi hänvisa till den i alla forum, och få medlemmar. (kan bli som en underavdelning eller ungdomsförening nästan), jag vet inte hur spam och reklam uppskattas på lunarstorm, men det är bäst att inte stöta sig med dem utan något reklamavtal. OM vi däremot har en klubb där så har man full tillåtelse att spamma för att få folk att kolla in den. S.k "lajv-meddelanden" kostar 5 kr per meddelande och är ett behändigt sätt att nå ut.[/quote]

Se där!
Kan du kolla hur de med pengar gör?
Alltså de etablerade partierna. Vet att v planerar ngt där.
Plötsligt ser jag ett enormt pengabehov...
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Jonas_helander » 2006-05-13 11.57

Problemet är ju att man endast kan betala via sms och telefonsamtal. Kostnaden för en klubb är iaf 10 kr per månad upp till 30 medlemmar, sen för att kunna få fler medlemmar måste man betala mer. Men man kan ju annars nöja sig med 10 kronor i månaden och använda klubben bara som en länk till hemsidan.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Jonas_helander » 2006-05-13 12.00

det man skulle kunna göra är att lägga upp en budget, och sedan ge pengarna till en person som då får ansvaret för att hålla i ordning klubben och marknadsföra oss under en viss period.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-05-31 13.55

Vi kan väl starta en klubb då och blir det fler än 30 så får man väl skänka en slant?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inget för mig

Inläggav MrPerfect72 » 2006-05-31 16.00

Ok. Inget för mig, känner jag, men kör hårt ni som vill! :D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-04 12.04

Jag kan ta och starta en klubb där om ett tag, ska dock försöka få klart en hemsida i första hand.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Kvinnlig webmaster

Inläggav MrPerfect72 » 2006-06-04 17.00

Jag jobbar på en ny kvinnlig webmaster, men det är nog bara 25% chans att hon nappar, men om hon gör det så kommer jag rösta på henne. :D Sorry Jonas, men jag vill ha fler kvinnor på viktiga poster. ;-)
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π