Forum

Starta en ny rubrik med valet 2010 redan nu, Magnus!

Starta en ny rubrik med valet 2010 redan nu, Magnus!

Inläggav MrPerfect72 » 2009-06-29 11.45

...och placera den oeverst, tycker jag. Jag vill att vi ska lyckas baettre med vaart fokus detta val. Jag vill dessutom i denna nya rubrik redovisa min personliga agenda infoer naesta val, eftersom maanga maenniskor vill veta var vi staar och maanga vill roesta paa politiker som aer annorlunda aen de som piskas in i sina parti-led. Inte alla tror paa den direktdemokrati vi vill ha via Intrnet, men de skulle vilja ha baettre politiker att delegera till och fler moejligheter till beslutande folkomroestningar, exemelvis om EU-medlemskapet, med tanke paa det laaga valdeltagandet, samt de handskrivna roesterna om att folk vill "gaa ur EU".
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Starta en ny rubrik med valet 2010 redan nu, Magnus!

Inläggav MrPerfect72 » 2009-07-04 14.33

Kom igen, eller ska du vaenta till dagen innan valet? :D
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Starta en ny rubrik med valet 2010 redan nu, Magnus!

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-07-04 20.19

Visst kan vi fixa en ny rubrik med valet 2010.
Men vad menar du med personlig agenda?
Jag tror det kan vara farligt att redovisa den på det stället eftersom det kan missuppfattas som att vara "var AD står".
Kanske vi kunde ha en underrubrik som handlar om de kandidater som vill ha delegeringar.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Starta en ny rubrik med valet 2010 redan nu, Magnus!

Inläggav MrPerfect72 » 2009-07-05 07.18

Visst kan vi fixa en ny rubrik med valet 2010.

Bra. Vore fint.
Men vad menar du med personlig agenda?
Jag tror det kan vara farligt att redovisa den på det stället eftersom det kan missuppfattas som att vara "var AD står".

Efter ha samtalat med en viss "herre" om direktdemokrati och signaturer har jag insett hur viktigt det aer med att redovisa sin personliga agenda vad gaeller direktdemokrati om folket ska roesta in personer som "knapptryckare". Har de skrivit under partiets avtal etc., kan man lita paa dem, kan man staella dem mot vaeggen innan valet?
Kanske vi kunde ha en underrubrik som handlar om de kandidater som vill ha delegeringar.

Javisst. Anledningen till den politiska agendan aer att erbjuda partiet delegater i systemet...

....eller rent teoretiskt att laata folket roesta om att de som valts in ska representera sina egna aasikter fullt ut. Visst. Inte lika demokratiskt, men aendaa mer direktdemokratiskt aen foerrut eftersom beslutet kan aaterkallas direkt av medlemmarna och bli mer direktdemokratiskt om saa oenskas.

http://www.aktivdemokrati.se skulle ju rent teoretiskt kunna foerhandla med ex. Gudrun Schyman om att hon ska ha konstant mandat under 4 aar i en samverkan med FI men att vaara egna kandidater lyder under vaara egna medlemmar.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Starta en ny rubrik med valet 2010 redan nu, Magnus!

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-10-07 11.58

Jag tycker vi spolar det här och börjar om med nya trådar under "Riksdagsvalet 2010".

Jag flyttade därför denna tråd hit till internt-Partiets utveckling. Tycker endast sådant vi vill kommunicera mot direkt mot väljarna ska finnas under "EU-valet 2009" resp "Riksdagsvalet 2010", i forumets topp.

Jag börjar med att sätta upp en ny "att göra" lista, här på Partiets utveckling.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π