Forum

Skyltar, bandarer m.m. för torgstånd

Skyltar, bandarer m.m. för torgstånd

Inläggav gilroitto » 2008-08-27 09.37

Har funderat på att stå på gator och torg och dela ut material. Man kan ju alltid bara stå själv och dela ut material. Dock har jag haft idéer att det skulle inbjuda till samtal och ge förtroende att stå med ett traditionellt torgstånd/bord. För detta ändamål behöver man någon form av skylt, bandarer, affisher, roll-up osv. Är det någon som har bra idéer till detta så mottages det tacksamt. Ett stort hinder är priset på beställd tryck på affisher, roll-ups osv.

En idé jag hade var att hitta begagnad vägskylt eller beställa vägskylt med AD-loggan billigare på KrimProd (kriminalvårdens verkstad). Det skulle kunna se ut så här:

Bild
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Re: Skyltar, bandarer m.m. för torgstånd

Inläggav MrPerfect72 » 2008-08-28 21.48

Ok. Alla gör som de vill. Mycket bra! :)

Jag har själv lagt ner liknande idéer eftersom de kräver byråkrati med polisen, samt att det kostar pengar. Pengar jag hellre satsar på att ge er knappar och att kopiera upp annat. Sen det praktiska. Det ska släpas fram, plockas upp, plockas ner, och släpas tillbaka. Värdefull tid går till spillo, anser jag.

Att bara ha en knapp och en skrivbräda tycker jag går finfint. Det kan man ha med sig i ryggsäcken och bara plocka fram när det känns bra sen stoppa ner den och gå på en fika med någon kompis och sen ta fram den igen senare. :)

Mycket effektivt. Jag gillar det.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Skyltar, bandarer m.m. för torgstånd

Inläggav gilroitto » 2008-08-28 23.07

Efter att ha satsat allt för mycket tid på att försöka hitta en lösning som min plånbok orkar med, är jag beredd att hålla med dig Martin. 1000-lappar blir slutsumman oavsett vad jag funderar ut. Att kunna dela ut bra material kan vara bättre spenderade pengar. Det får nog blir ett senare projekt.
/Gil Roitto
Användarvisningsbild
gilroitto
Medlem i partiet
 
Inlägg: 787
Registrerad: 2006-09-03 00.33
Ort: Malmö

Re: Skyltar, bandarer m.m. för torgstånd

Inläggav MrPerfect72 » 2008-08-29 20.56

Ok. Pratade lite med Kurder idag och de hade släpat med sig gigantiska högtalare till brunnsparken i Göteborg. Tveksamt om det hadde någon bra effekt. Folk fick ställa sig längre bort för att inte bli döva. Irritationen över den höga ljudvolymen tror jag motverkade deras syfte, vilket det nu var. Det framgick inte. Tror att det handlade om att klaga på regimer som dödat kurder. Någon lösning på hur detta skulle stoppas i framtiden presenterades inte så jag gick fram och föreslog demokratisk utveckling och då sa en man att mullorna har makten. Jag föreslog att demokratisk utveckling enligt www.aktivdemokrati.se kan samla människor så att de kan skapa riktig demokrati i sina länder.

...men som sagt, tror jag att om alla kurder hade haft en knapp och en personlig dialog med människor hade de nått ut bättre med sitt budskap och dessutom fått mer kunskap om hur man kan påverka. Att hålla tal kan man göra även med en liten högtalare och då kommer dessutom människor närmare och man minskar irritationen hos de som bara njuter av att sitta i brunnsparken eller i lejontrappan.

Less is more. :D
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

cron
π