Forum

Omröstning FRA

Re: Omröstning FRA

Inläggav Jonas_helander » 2008-08-08 20.20

Gil:
Iofs, om man tänker igenom det hela så tror jag att vi redan har uttalat att anonymitet är viktigt. Alltså, huruvida signalspaning i alla kommunikationsmedel är bra eller dåligt är ovidkommande, men den får helt enkelt aldrig hota anonymiteten. Alltså, det minsta vi kan kräva är t ex en frizon för trafik till och från ett ev valsystems servrar. Jag tycker bara att det är viktigt att vi har ett svar när folk frågar "Hallå?! Hur ska vi kunna ha demokrati över internet när staten kan bevaka hur vi röstar?"(Nu fick jag med hur lagen hotar partiet). Inte alls att detta behöver vara en ny stadga, utan mer en ståndpunkt. Kanske en del i FAQ?
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Re: Omröstning FRA

Inläggav MrPerfect72 » 2008-08-09 00.20

Om vi krypterar hårt kan de inte övervaka oss, speciellt inte om medlemmarna slutar använda ett speciellt dåligt osäkert operativsystem som vimlar av trojaner och istället byter till Linux :D

Då kan vi verka med både demokrati och valhemlighet, vilket faktiskt är två olika begrepp eftersom handuppräckning faktiskt också är demokrati trots att rösten är öppen.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Föregående

Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π