Detta är bloggen för det enda direktdemokratiska partiet som vill in i Sveriges riksdag!
Vi vill uppmärksamma att Aktivdemokrati är ett i allt direktdemokratiskt parti. Partiet har beslutat att som sådant själv inte ha några synpunkter alls om annat än interna och stadgemässiga frågor för sig självt.
De inlägg som skrivs i denna blogg är därför i första hand författarnas egna synpunkter och reflektioner på omvärlden, även om man försöker relatera texterna till den politiska iden med direktdemokrati som framtidens naturliga evolution av samhället, och Aktivdemokrati.se som en del av det.
Läs mer om Aktivdemokrati i vårt partiprogram!: AD:s partiprogram
Vår hemsida: aktivdemokrati.se
Aktivdemokratis forum
MrPerfect72 skrev:Bra.
Har glömt vad du sa exakt, Magnus. Det är inte så viktigt. Du är förlåten om du sa fel. Det är ok, för du är mänsklig.
I princip sade jag: (inom parentes blev aldrig sagt pga att jag blev avbruten och i ett fall kom av mig)
Integrationen:
-Jo nu är det så att skatterna som går till invandrare är en mkt liten del av hela budgeten och ni invandrarfientliga upprepar ändå samma löjliga krav om och om igen, när problemen med ekonomin ligger på ett helt annat plan. Detta är fråga om kraftigt förenklade budskap (och hö/vä tänkadet är exempel på samma systemfel) Istället är enda vägen medbestämmande från alla grupper via direktdemokrati.
Arbetslösheten:
-Jo nu är det så att slöseriet via Overhead är gigantiskt i Sverige, vi har de högsta skatterna i världen, ändå petar bara de etablerade partierna lite i bidragen upp och ner. Aktivdemokrati vill jobba med budgeten på ett mer korrekt sätt (.....via sammanställningar där alla korten skall fram på bordet, inte bara transfereringssystemen) Då kan man sänka skatterna på arbete och automatiskt få många fler jobb.
Jag uppmanar dig till ett tanke-experiment. Det kommer göra att du utvecklas.
Ta på dig rollen av mig och skriv med samma formuleringar vad du tror jag skulle sagt om jag tyckte till som du!![]()
Återgå till Partiets utveckling
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster