Forum

Utskick till alla användare om medlemsavgift

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-05-16 14.59

OK.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav MrPerfect72 » 2008-06-12 12.18

Ok, Magnus. Du kan skicka info till mig om vilka som betalat så kontaktar jag dem och resten av medlemmarna. :D
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-06-15 20.17

You got mail!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav MrPerfect72 » 2008-06-19 12.34

Jag har kontaktat flera av våra medlemmar via telefon och fått två bra idéer som vi kan fundera på.
1. Använda flera olika betalsätt som kan förenkla.
2. Använda facebook och myspace för att attrahera medlemmar.
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-06-19 14.03

OK, bra,
De som vill kan förstås starta en egen facebook.
Men jag tror den trenden är på nedåtgående.
Däremot skulle nog en blogg vara bra.
Man får ju där möjligheter att länka till andra i en stor bloggosfär och snabbt kommentera varandra.
Vi vet ju vilka kanaler som till slut fick gammelmedia (tidn o TV) att börja intressera sig för FRA-förslaget.

Gällande betsätt är ju paypal ett sätt, SMSbet ett annat, kanske allra enklast, ngn som vill ta på sig att fixa det?
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav MrPerfect72 » 2008-08-04 16.34

Bra. Vi har PayPal. Hur gick det med SMS-inbetalning?
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav MrPerfect72 » 2008-10-01 21.55

Om det blir problem med amerikanska Paypal kanske vi kan ha svenska http://www.paynova.com istället ? :)
Hur funkar Paypal, Magnus? Allt ok?
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav Magnus Gustavsson » 2008-10-02 14.26

Paypal funkar.
Men vi behöver komplettera lite uppgifter till dem.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav MrPerfect72 » 2008-10-03 23.27

Har du/de inte kontaktat skattemyndigheten och fixat intyg än!? Vafan väntar ni på?
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav MrPerfect72 » 2009-05-29 08.28

"This recipient is currently unable to receive money." naer jag klickar paa paypal
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-06-03 00.02

Tiden räcker inte...ska kolla upp det.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav MrPerfect72 » 2009-06-17 07.03

...fortfarande fungerar det inte. Ska vi sluta med Paypal eller byta till en svenk tjaenst?
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav tommy » 2009-06-17 21.21

MrPerfect72: Kan du försöka fixa svenska tecken (åäöÅÄÖ) i dina inställningar i detta forum? De visas inte korrekt (för mig iaf).
Användarvisningsbild
tommy
Medlem i partiet
 
Inlägg: 26
Registrerad: 2009-06-08 00.38

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav tommy » 2009-06-17 21.42

Min uppfattning om "livstidsmedlemsskap": Jag tycker att vi ska erbjuda endast en typ av medlemsskap. Detta medlemsskap ska man förnya en gång per år. Det enda kravet för medlemsskap ska vara att man har betalat sin årliga medlemsavgift på 20 kr och att man har endast ett konto (så man inte ska kunna ha flera röster). Om man inte har förnyat sitt medlemsskap stryks man som medlem en månad efter att en påminnelse har skickats ut. Påminnelsen ska skickas ut var 12:e månad. Kontot ska inte raderas. Kontot ska bara deaktiveras och medlemsskapet ska räknas som upphört. Om en ex-medlem vill bli medlem igen så ska denne kunna få tillbaka sitt gamla konto efter att ha betalat igen.

Vi bör ha ett "partimedlemsskap" och ett "medborgarmedlemsskap". Medborgarmedlemsskapet ska inte kosta något eftersom det är principiellt fel att kräva en medborgare på pengar för att denne ska få rösta via vårt parti i riksdagsfrågor eller liknande.

Om vi röstar emot mitt förslag och inför livstidsmedlemsskap så är det väldigt viktigt att vi erbjuder ett sätt för livstidsmedlemmar att när som helst avsäga sig sitt medlemsskap om man inte längre vill stödja oss.

Men varför vill vi ha livstidsmedlemsskap? Om någon vill visa att de stödjer vårt parti mer än vanligt så kan de väl donera pengar till partiet och hamna på en donator-top-lista som vi redovisar öppet. Denna lista bör i så fall justeras en gång per år för att reflektera inflationen som varit. Var 23:e år halveras kronans värde pga inflation och det bör tas hänsyn till i vår donations-top-lista. Man ska kunna sortera listan efter inflations-ojusterad ordning eller inflations-justerad ordning, samt i datumordning. Då behöver vi inte erbjuda några livstidsmedlemsskap.
Användarvisningsbild
tommy
Medlem i partiet
 
Inlägg: 26
Registrerad: 2009-06-08 00.38

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav tommy » 2009-06-17 21.47

Angående Facebook så har jag skapat en facebookgrupp åt oss. Sök på "www.aktivdemokrati.se" för att hitta den.
Användarvisningsbild
tommy
Medlem i partiet
 
Inlägg: 26
Registrerad: 2009-06-08 00.38

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav MrPerfect72 » 2009-06-18 12.25

Vaelkommen in Tommy!

Angaaende aa ae oe:
...saa aer detta de nya tecken som jag anvaender naer jag har ett engelskt tangentbord. Fullt laesbart, fullt foerstaaeligt. kanske rentutav saa vi alla kommer skriva i framtiden? Vem vet.

Angaaende "livstidsmedlemsskap":
Jag skulle personligen gilla ett livstidsmedlemskap foer man slipper en massa byraakrati varje aar med betalningar.
Ju fler benaemningar som kan gillas av olika maenniskor som vill stoedja direktdemokrati, desto baettre, tror jag. En rik variantflora. "partimedlemsskap" och ett "medborgarmedlemsskap" kan ju kanske oeka registreringen hos medborgare ... och i princip har vi redan det tror jag. Som medborgare skulle man alltsaa ha raett att paaverka besluten i riksdagen men inte partiets inre utveckling. Har jag fattat saken raett?

Tycker att man ska kunna donera, bli vanlig medlem OCH livstidsmedlem. Det finns inga motsaettningar. Vore himla trevligt med en donation-topplista som kan rangordnas enligt inflation etc. Kan du skapa en saadan? Koppla till Konsument-Pris-Index kanske? :-) ...fast nu har det inte riktigt donerats en massa.

Medlemskonto ska man vael baade kunna vaelja att behaalla eller radera om man vill.

Angaaende Facebook:
Ni kan ju alltid upptaecka sjaelva hur bra integritet det aer paa Facebook. :mrgreen: Tror att det kan vara en daalig id'e foer de flesta att koppla ihop hela skiten via Facebook. Facebook kartlaegger och kopplar samman, vaenner, ex, flickvaenner, familj, intressen, religion och politiska aasikter. Jag var positiv till att boerja med, men har insett att det aer ett Integritetshot. Vore baettre med en tjaenst som liknar e-mail mer daer man ger tillgaang istaellet foer att foersoeka begraensa tillgaang. Att koera en "limited profile" i facebook funkar inte eftersom dina vaenners kommentarer visas foer alla och daermed aer synliga.

Angaaende Paypal:
Jag gillar inte att vi har en betalningslaenk som inte fungerar och jag ifraagasaetter varfoer vi ska ha Paypal eller annan tjaenst alls.

Vanlig inbetalning via egen internetbank eller manuell inbetalning aer helt ok foer naestan precis alla svenska medborgare.
Inte ens e-kort (http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infO ... 75,00.html) eller annan tjaenst ex. payson (https://www.payson.se/about/commerce/) behoevs. Enda anledningen att ha kvar skiten aer vael att naagon icke-svensk vill betala enkelt fraan utlandet, eller?
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav tommy » 2009-06-20 19.35

Jag spenderade ca 45 min på att kommentera ovan inlägg och fick ett sql-fel när jag skulle submitta meddelandet. När jag klickade på back i Internet Explorer så var all min text borta. Går det att ändra så att det inte försvinner om man trycker på "back"?
Användarvisningsbild
tommy
Medlem i partiet
 
Inlägg: 26
Registrerad: 2009-06-08 00.38

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav MrPerfect72 » 2009-06-21 12.58

I explorer -> Tools -> options -> privacy -> saved forms.
Var instaellningen fel?
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-06-26 21.38

tommy skrev:Angående Facebook så har jag skapat en facebookgrupp åt oss. Sök på "www.aktivdemokrati.se" för att hitta den.


Bra jobbat, Tommy!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Utskick till alla användare om medlemsavgift

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-06-26 21.43

tommy skrev:Jag spenderade ca 45 min på att kommentera ovan inlägg och fick ett sql-fel när jag skulle submitta meddelandet. När jag klickade på back i Internet Explorer så var all min text borta. Går det att ändra så att det inte försvinner om man trycker på "back"?


Sedan jag fått samma problem ett antal ggr på ett PHPbbforum 2.0 så har jag numera i ryggmärgen att markera texten före jag postar, och låta Linux överlägsna automatiska kopiering göra jobbet, eller om jag tvingas köra Billys bugg, låta detta eminenta lilla program göra samma sak:
http://fy.chalmers.se/~appro/nt/TXMouse/
Jag vet inte varför det inte alltid funkar att backa, men ett tips är kanske att köra firefox istället...
Dock var det mkt länge sedan nu som jag blev av med ngt, så jag minns inte...
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

FöregåendeNästa

Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π