Forum

Namnförslag

Namnförslag

Inläggav Maelstrom » 2006-04-15 11.11

Skall börja med att be om ursäkt för att jag kommer in här och stormar. Har talat med flertalet människor om denna demokratiform och en kanske omogen men inte ovidkommande kommentar är namnet.

Aktiv Demokrati klingar inte bra. Det för definitivt tankarna till Ny Demokrati och de skojarna som var med där. Själva associationen till detta parti för tankarna till något oseriöst och populistiskt. Frågan är om vi har råd med detta?

Om vi vill se en ökning av antalet människor som intresserar sig så bör dessa onödiga hinder röjas ur vägen.
Maelstrom
 

Partinamnet

Inläggav MrPerfect72 » 2006-04-15 11.25

Jag håller delvis med dig. Å andra sidan är namnet en bra beskrivning om vad vi står för. Passiv Demokrati är det som existerar idag och vi vill bli motsatsen.

Jag har diskuterat med folketsvilja.se om att gå samman med dem och anta deras namn. De har ett mycket bra namn anser jag, men givetvis måste förhandlingen gå iland och röstas igenom demokratiskt i så fall.

Vi har haft en diskussion med "Direktdemokraterna", vilket är en samling äldre gentlemen, men inget resultat har kunnat uppnås.

Dagens namn, http://www.aktivdemokrati.se, antogs med stor enighet på vårt första riktiga möte på Nils Eriksson-terminalen i Göteborg en gång i tiden.
:)
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Jonas_helander » 2006-04-16 11.13

Nils ericsson terminalen? :P
hehe

Jag har iofs inte forskat så mycket i varför de heter Ny demokrati, men jag tror att deras namn är mer intetsägande än vårt. Just ordet aktiv har en väldigt bra klang, vi vill ha aktiva medborgare mm. Däremot var det ett parti som kallade sig Ny Framtid som ställde upp i förra valet (ett enfrågeparti om att gå ur EU), vilket påminner mer om Ny Demokrati än vad vi gör vill jag påstå. Vi får väl se helt enkelt vad vårt namn får för respons nu i september.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Ska bli intressant.

Inläggav MrPerfect72 » 2006-04-16 11.37

Ja, det ska bli intressant... å kom nu ihåg, inget ont som inte för något gott med sig! ;-)
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-04-16 13.08

Ja detta har ju varit på tapeten några ggr.
Maelström kan ha rätt, å andra sidan kan ett namn som missuppfattas också leda till att det koms ihåg och man kan få tillfälle att förklara.
Folkets vilja kan väl vara ett alternativ, andra förslag?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π