Forum

Politik och mode dominerar bloggosfären

Politik och mode dominerar bloggosfären

Inläggav Magnus Gustavsson » 2007-06-18 20.43

Nån som har en bra förklaring till att vi inte är med här?
http://www.svd.se/dynamiskt/blogg/did_1 ... sp?id=4170

Och varför vi inte borde vara det?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2007-06-19 12.31

Hmm... Du kan komma att bli raderad av en politruck? :D
Gör du ett försök! Jag har annat hemligt, men mycket konstruktivt för mig. :wink:
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2007-06-19 14.36

Ja, listan i sig är förstås inte mkt värd, vad jag menade var att så länge vi inte lycks bli omtalade eller är med här så kommer vi ingenstans.
Att sedan de flesta idag är sponsrade av div. särintressen, det gör ju bara våra chanser desto större.
När man ser vilken skillnad verklig demokrati gör så kan ju saker hända i medvetandet.

Alltså borde vår prioritet ett vara att synas och delta i bloggosfären, inte att tjabla om vi skall ha en förening eller ej osv osv.

Hur kommer vi in i bloggosfären på enklaste och mest effektiva sätt?

Nr 1 tror jag är en dynamisk hemsida som i princip kan utgöra en blogg.
Det vi har idag skrämmer ju bara bort alla utom 1% misstänker jag.

Hemligheter finns inte i AD...har du sagt A får du säga B..
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2007-06-20 15.59

Nej, det skadar väl aldrig att synas....om man inte är fruktansvärt ful.

På tal om ful så pratade jag med en psykologistudent och han trodde faktiskt att ett av våra största problem var utseendet på forumet och förmodlign också hemsidan som går i samma toner.

Folk är tydligen mycket kräsna med första intrycket.

Det har tydligen något djupt psykologiskt. Kanske vi bör anpassa oss en aning. Vi får be en bön för att någon snäll datakille snart hjälper oss med att få modern design på prylarna.

Nej du har rätt. Vi bör t.o.m. undvika att ha själva styrelsebjäfset ihop med de intressanta omröstningarna anser jag. Kan du fixa det på forumet? Du är ju admin.

En blogg är väl ett litet forum där bloggaren är diktator och i godan ro babblar på utan att riskera kritik som denne ej kan radera, eller har jag fel? Ett slags okritiskt babbel. Vill vi in i bloggandet? Är det inte bättre med riktig diskussion?

Dynamisk..... Jag är skeptisk. Har erfarenhet av wikipedia och ur kaoset kommer ofta vettiga saker....som sedan raderas och ersätts med bullshit. Demokratiskt är det definitivt INTE.

En balans av statiskt och dynamiskt eller att de skiljs åt helt tycker jag är att föredra i så fall. Arbete kan utföras på den dynamiska sidan av de som önskar det, men själva debatten och röstandet bör utföras på forumet anser jag.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2007-06-21 10.16

Bra att du börjar inse att vår hemsida inte är attraktiv.
Tom de etablerade partierna har snart roligare och intressantare upplägg, och då är vi verkligen illa ute!

Givetvis skall vår blogg inte likna ett diktatormaosoleum. (Så var det igår och hos de som inte vill tillåta debatt på sin blogg)
En blogg idag är i princip en lättuppdaterad, dynamisk hemsida som på de sätt man väljer kan förändras utifrån givna, nya händleser, t.ex. nya inlägg i ett forum eller ngn annan hemsidas uppdatering, ja vad som helst.
Det har inget att göra med en wiki utan inlogg och de problemen vi hade med det.

Jag antar att jag själv tillsammans med de som är intresserade av detta får göra ett förslag som vi sedan finputsar och väljer grafisk design till som slutlig utformning.
Lagom till detta har vi ju snart också en logo!
Vilka är intresserade att börja jobba med detta?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π