Forum

Valtekniskt samarbete -ej aktuellt

Valtekniskt samarbete -ej aktuellt

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-10 12.42

Inget av alla de partier vi kontaktat har insett denna möjlighet att slippa sitta i 4 år till på bänken.
Endast Fårgutapartiet har uttryckt intresse om vi skulle lyckas attrahera något av de större partierna.
Detta har jag tyvärr inte lyckats med, man verkar ha allt för svårt att släppa sina åsiktspaket till förmån för den ideala samarbetsformen!
Piratpartiet kan inte byta strategi nu och de och alla övriga får vi ta ett varv till med efter valet.

Nu kör vi 100% på AKTIVDEMOKRATI !!!!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-09-10 15.08

Jag trodde det skulle bli så, men jag ser, precis som du, också stora möjligheter efter valet. Då vi kan trösta alla som inte kommit över 4% och de gräsrötter som känner att sammarbete är en absolut nödvändighet. Jag förespråkar då att vi använder oss av s.k. Entrism ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Entrism ) och tar oss in i de partier som misslyckats och hjälper dem till insikt.

Jag tror att man kan dra upptill 30% av folk ur ett parti om man tar sig in på deras interna forum. I piratpartiet kanske t.o.m. 50% eftersom de flesta i ledande ställning verkar ha äkta avsikter med att bevara sina fildelningsrättigheter, samt att de upptäckt nu hur de befintliga partierna parerar och trycker undan dem effektivt.

Tricket är att lyssna på de aktiva gräsrötterna i partierna, föra en debatt om demokrati samt att sedan privat kontakta de som är positiva till demokratisk utveckling och fördjupa tankarna och lyssna på deras privata åsikter som de inte vågar yttra i sina partier.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav ropix.org » 2006-09-10 17.42

Jag verkar ha en dum-dag idag: hade inte heller hört talas om begreppet entrism. Men det var ju bra att begreppet finns.

Såg idag att övriga partiet fick 5.6 procent i en Sifo. Det finns ju ingen anledning till att alla övriga partier (enbart nischpartier) INTE ska samarbeta med andra nischpartier och kunna satsa helt på sina nischer.
Användarvisningsbild
ropix.org
 
Inlägg: 234
Registrerad: 2006-05-12 17.06
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-10 23.46

Tyvärr är logik inte alltid närvarande i politiken, inte ens i de nya partierna.
Men, vi kommer att segra. Förr eller senare.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-09-11 11.49

Jodå, de har SIN logik. Vi har inte lyssnat tillräckligt om vi inte förstår deras logik. När vi förstått och bekräftat för dem att vi förstått deras logik men fortfarande föredrar vår egen så ska vi sedan berätta om vår logik för dem när de frågar oss om den. :D

Det är först när de vill veta och lyssnar som de är öppna för vår logik.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-11 12.07

Jo, jag har förstått deras logik.
Och att den inte innefattar den möjligheten att 4% skulle vara för mkt att nå.
Efter valet kommer de flesta att även ta med den delen av verkligheten.
Det är då vi får se vad de gör med denna nya insikt.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-09-11 12.34

Några av dem KAN nå 4% och efter valet KAN de fortfarande drömma om nästa val, precis som vi. Vi måste nå dem på ett djupare plan, anser jag.

Flera idéer de har är bra och de har faktiskt tänkt, men på ett annat sätt. Det är jäkligt viktigt att vi inte ser ner på andras idéer och tankar om vi ska lyckas.

Vi kan inte gå in i deras partier och tala om för dem hur allting är som besservissrar.

Att ex. falla för etablerade politruckers retorik och kalla SD för rasister är inte speciellt konstruktivt, anser jag, när partiet faktiskt rensat ur så gott som alla som har öppna nazist/rasist-åsikter och har många medlemmar med skiftande härkomst.

Sådan packetering av hela grupper gynnar inte vår sak, nämligen att komma över 4% och införa en mer äkta demokrati. Vi måste respektera människor med andra åsikter om vi ska kunna komma nån vart.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-11 12.44

Givetvis har de sina åsikter, ingen har pratat om att se ner på deras åsikter, bara haft försynta åsikter om deras metoder som kan vara odemokratiska eller bara ineffektiva, beroende på vilket parti vi talar om.
Vad de inte inser är att de lika gärna kan driva dem inom AD och få, i många fall (om det är ideer som attraherar många), bättre genomslag pga överskådligheten som media och alla fria debattörer kommer att gilla.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Ålder

Inläggav bamsejon » 2006-09-11 14.15

En stor puck som vi har framför oss o partiet är datormognaden i den äldre generationen. Vi måste vara otroligt pedagogiska i våra röstningsystem och hemsidor, alla pensionärer och 50+are ska kunna rösta och debattera, bort med allt onödigt krimskrams och gör det så pass enkelt som möjligt.. Jag tror även att det kan vara därför som många etablerade partier kan vara skeptiska, många plotiker är 50+ och kanske lite teknikfientliga och kanske inte förstår möjligheterna utan ser bara svårigheter eftersom det är något okänt och något som man inte riktigt kan hantera.. Vi bör nog ha någon pedagog eller något som går igenom allt material och alla tekniska finesser...
_______________
Jon Andersson
- Var aldrig rädd att säga din mening!
Användarvisningsbild
bamsejon
 
Inlägg: 246
Registrerad: 2006-08-16 10.40
Ort: Falun

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-11 15.28

Ja, pedagogiken är viktig.
Vi får prova oss fram tror jag. Utanpåverket som är det man ser kan ju justeras efterhand.
Men faktum är att många 60+ hanterar internetbanker med rätt avancerade funktioner redan idag.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π