Forum

Hur förändras relationen

Hur förändras relationen

Inläggav Urban » 2013-02-09 19.13

Hur förändras relationen mellan lokalt och riks efter att AD får mandat i en kommun. Hur förändras det när kommunen redan har en lokal förening, respektive när kommunen inte har det?

Svar: Kommunen ska inta ha en lokal förening, detta ska helt ske under AD som parti och allt ska redovisas inför partiet. Allt som sker samt ekonomin.
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42

Re: Hur förändras relationen

Inläggav jonas » 2013-03-15 21.05

Som jag förstått hur det fungerar så har varje kommun en egen förening och att dess relation till riks regleras. De lokala föreningarna kan få bidrag från kommunen för lokaler, ungdomsverksamhet, etc. Troligen kommer även det kommunala partistödet gå till den lokala föreningen.

Men vi behöver inte göra lokalgruppen till en förening förrän medmelsantalet och aktiviteten stigit så mycket att behovet uppstår.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Hur förändras relationen

Inläggav Urban » 2013-03-16 09.11

jonas skrev:Som jag förstått hur det fungerar så har varje kommun en egen förening och att dess relation till riks regleras. De lokala föreningarna kan få bidrag från kommunen för lokaler, ungdomsverksamhet, etc. Troligen kommer även det kommunala partistödet gå till den lokala föreningen.

Men vi behöver inte göra lokalgruppen till en förening förrän medmelsantalet och aktiviteten stigit så mycket att behovet uppstår.


Det låter bra tycker jag, i varje förening isf bör det finnas kassör, revisor osv.
Detta bör också tas upp den mall vi håller på att utveckla här
http://aktivdemokrati.se/forum/viewtopic.php?f=7&t=2026
Användarvisningsbild
Urban
Medlem i partiet
 
Inlägg: 283
Registrerad: 2012-02-27 18.42


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

π