Forum

Partiprogrammet

Partiprogrammet

Inläggav jonas » 2011-01-29 18.55

joasi skrev:Jag skulle gärna se att vi tar bort den kontinuerliga modellen ur vårt partiprogram.


Partiprogrammet har diskuterats många gånger tidigare. Jag har påbörjat att göra artiklar av delar av partiprogrammet, i sektionerna FAQ och ordlista. Min tanke med detta är att vi så småningom kan ta bort motsvarande delar ut partiprogrammet, som inte är centrala. Och sedan kan vi fortsätta att justera partiprogrammet med ett direktdemokratiskt system för text-redigering, så som DemoWave eller Candiwi.

Programemt måste brytas upp för att vi ska kunna förändra det. Och vi bör göra det utan för den sakens skull radera delar.

På samma sätt vill jag ge motsvarande möjlighet för alla partimedlemmar att ändra på alla texter på aktivdemokrati.se. Varje ny version blir då automatiskt ett förslag för omröstningsförslag. Och alla kan välja att delegera röster för just webbplatsuppdateringar till vem de vill.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Re: Partiprogrammet

Inläggav Josef Boberg » 2011-01-29 19.24

Jag skulle gärna se att vi överhuvudtaget ej tänker tanken - och än mindre gör någonting - avseende partiprogrammet - förrän vi har ett fungerande röstningssystem på plats.

Vad som står eller ej står i partiprogrammet spelar ju mindre roll - för vem läser det :?:
Det finns Något i Allt... :idea:
Samverkan Är Win-Win för Alla. :roll: Motverkan ger vinnare och förlorare = Alla blir förlorare över tid sett - punkt.
Användarvisningsbild
Josef Boberg
Medlem i partiet
 
Inlägg: 350
Registrerad: 2008-10-19 21.26
Ort: Laholm


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π