Forum

Valsystemets webbplats

Valsystemets webbplats

Inläggav jonas » 2011-01-25 02.24

Ursäkta. Detta inlägget är kanske trollbait. ... Men jag vill bara få ur mig några lösa tankar för framtiden...
Jag tycker att vi ska behålla vårt partinamn åtminstonne i flera år till.

Men jag tror att vi kan behöva en separat webbplats för själva valsystemet. Detta valsystem ska inte bara spegla alla omröstningar i kommun, riksdag och andra populära frågor. Den kommer också att finnas som ett verktyg för interna debatter och omröstningar inom andra organisationer och partier.

Möjligen skulle vi kunna ha en egen underdomän för varje röstområde. Om vi exempelvis skulle få domänen gov.se (vilket inte är aktuellt) så skulle JAK kunna använda jak.gov.se och miljöpartiet mp.gov.se osv.

Själva valsystemet bör ha en egen webbplats för utveckling, nedladdning, etc. Exempelvis dev.gov.se. Och huvudwebbplatsen bör bestå av populära aktuella öppna omröstningar ungefär som startsidan till youtube.se eller wordpress.com.

Tidigare förslag är att vi ska lägga webbplatsen på val.aktivdemokrati.se eller gov.aktivdemokrati.se men jag kan tänka mig att vi iofs kan ha våra egna och de öppna omröstningarna där. Men jag tror på att partiet och direktdemokratin självt kanske vinner på en webbplats för valsystemet under en egen domän.
Aktiv Demokrati byter namn till Direktdemokraterna.
Vi håller på att migrera till http://www.direktdemokraterna.se

Deltag i våra möten för att hjälpa till att föra partiet framåt.
Användarvisningsbild
jonas
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3687
Registrerad: 2006-09-18 22.57
Ort: Göteborg

Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π