robwe skrev:Satt och begrundade floran av övriga partiers logotyper, och tänkte lite på vad som skulle kunna passa in enligt denna stil. Alla partiloggor fungerar att visa som väldigt små, eftersom de är väldigt förenklade, så jag försökte ådstakomma samma sak. Jag har gjort roten ännu mer förenklad, och helt tagit bort alla delar av själva grässtråt.
Notera att jorden är mera mörkgrå/svart snarare än brun. Detta är dels för att ingen ska får för sig att brun är vår partifärg. Det vore dessutom olyckligt, eftersom brun en färg med viss politisk belastning rent historiskt sett.
robwe skrev:Angående några tankar som diskuteras här. Jag har kommit till insikt om att en logotyp måste vara extremt enkel för att inte se komplicerad och klumpig ut bland andra partiers logotyper. Den måste till exempel fungera i diagrammen för partistöd.
Min gissning är därför att en logotyp endast kan föreställa en sak, på sin höjd två. Det är därför jag gick ifrån att först ha gräsrot + grässtrå + bokstäverna AD, till att först bara ha grässtrå + gräsrot för att till sist bara ha en gräsrot.
jonas skrev:Jag tror du är på rätt väg. Det börjar bli bra.
Gillar också den översta av dem som är lite kursiv. Och då kan man ju även ha en tonad variant kanske på webbplatsen om man vill. Som du säger att det kan finnas lite olika versioner av samma.
Jag gillar tanken på vitt som partiets färg och ljusgrå som bakgrund kan vara bra komplement.
robwe skrev:Ja, kanske kan man spinna vidare på kubismen .
En annan fråga är vilket utförande som bäst harmonierar med Delvoriahs design av webbsida. Här är ett försök till detta, men kanske finns det fler sätt att göra det på, t.ex. utan så mycket svart.
robwe skrev:Jag berättade om gräsrotslogotypen för min mamma, om själva idén. Hon skrattade och tyckte att det var en rolig och pricksäker idé. I vanliga fall brukar hon inte gilla något som har med detta "konstiga parti" att göra, ja, i största allmänhet ska det nog till en hel del för att imponera på henne, så detta ska nog ses som ett väldigt positivt tecken för detta tankespår...
gilroitto skrev:@ tecknet har varit uppe förut i logga, men allt internet eller dator associerat ger en felaktig bild av att vi inte är en ny demokratirörelse utan en liten internetföreteelse. Anser jag iaf. Likaså är smileys lie 90-tals internet för mig, men andra föränderliga figurer eller föremål skulle funka.
Sen gillar jag många av dina andra tankar, men har inte på rak arm mer konkret att tillföra till dem.
Återgå till Partiets utveckling
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster