robwe skrev:Nytt försök... känns som att vi har hållit på i år med att försöka hitta en riktigt bra logotyp till det här partiet... hoppas att vi ska lyckas någongång. Här är i alla fall mitt bästa försök hittils
Snygg!
robwe skrev:Nytt försök... känns som att vi har hållit på i år med att försöka hitta en riktigt bra logotyp till det här partiet... hoppas att vi ska lyckas någongång. Här är i alla fall mitt bästa försök hittils
Delvoriah skrev:Jag tycker att idén är ok, men att logotypen ser ganska handritad ut...
Har idag skissat lite på en kombination av din idé och en av joasis tidigare idéer.
robwe skrev:Meningen är väl delvis att den ändå ska se handritad ut i slutändan för att förstärka intrycket av att det är en symbol, och inte ett fotografi. En fråga är bara om den ska se airbrushad ut i slutändan, eller om man ska köra med mer impressionistisk stil. Jag tänker mig någon slags mellanvariant. Airbrushad, men inte med allt för hög detaljrikedom.
jonas skrev:robwe skrev:Nytt försök... känns som att vi har hållit på i år med att försöka hitta en riktigt bra logotyp till det här partiet... hoppas att vi ska lyckas någongång. Här är i alla fall mitt bästa försök hittils
Snygg!
Roger skrev:Jag anser det vara ett krav att AD-loggan skall vara vektoriserad innan ett ev. byte av logga kan accepteras! Helst SVG skapad från gratisprogrammet InkScape, för att alla skall kunna köra det och ha råd med det. CAD-program kan vara dyra! Det är förståss okej med initiala förslag i rastergrafik skapade i andra program. Förövrigt anser jag att loggan skall tåla att visas upp i en liten storlek. Se ex.vis partiernas loggor på valpejl.se.
robwe skrev:Liten finputsning. Till sist lyckades jag hitta skalningsfunktionen i Gimp, så jag gjorde bladen lite större för bättre balans. Jag tonade ner färgintensiteten på jorden för ett mer sobert intryck. Finputsade rötterna lite.
Vad tycker ni, börjar det bli bättre än den nuvarande? Jag är nyfiken på hur den skulle göra sig i den nya webbsidedesignen...
Den enda farhågan med den här typen av logotyp, är möjligen att folk tror att vi är grönsaksodlare
robwe skrev:Lite tillsnyggad vektoriserad gräsrot.
jonas skrev:robwe skrev:Lite tillsnyggad vektoriserad gräsrot.
Snygg den med. =)
En tanke..: De flesta partier har loggor med färger utan toningar eller iaf färre färger. Jag tror det är bland annat för att det ska vara enklare att använda dem på olika trycksaker. Om vi exempelvis beställer klistermärken så kanske de blir prickiga om man har färgtoningar.
Återgå till Partiets utveckling
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster