Forum

Hederlighetsavtalet

Hederlighetsavtalet

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-17 09.22

Var i helvete har Hederlighetsavtalet tagit vaegen? Vi hade en traad som diskuterades foer mindre aen ett aar sedan. Nu naer jag soeker efter den saa finns den inte i forumet enligt soekfunktionen. Vad menas!? Vem i helvete har tagit bort denna traad? Jag Magnus och Jonas har login till webhotellet vad jag vet. Detta aer allvarligt. Jag kan ju foer helvete inte referera till detta naer jag vill det!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Hederlighetsavtalet

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-17 22.54

Jadu....
Jag mailade dig om den saken den 14 feb, men du svarade aldrig.
På ngt sätt fick jag tag på det senare och mailade ut det till kandidaterna.
Gmail är bra att ha...Texten lyder så här (pdf-går inte att bifoga här):


Namn (textat)
Personnummer
Kontrakt mellan partiet Aktiv Demokrati och __________________
____________
Detta avtal avser att vara folkets trygghet mot korrupta beslut samt löne- arvodes- och
pensionsavtalskorruption från våra egna representanter.
Jag förbinder mig härmed att som företrädare i riksdagen för Aktiv Demokrati följa de anvisningar
som partiet föreskriver i sitt partiprogram och att jag betalar skadestånd till de medlemmar som
åsamkas skada eller ekonomisk förlust p.g.a. att jag inte följer partiets regler som representant.
Jag kan undgå skadeståndsanspråk för ovanstående genom att partiet beslutar det med 50%
majoritet eller genom att avgå inom en vecka efter att ett sådant beslut inte varit till min fördel.
Jag förbinder mig också att betala en procentuell del av mitt riksdagsarvode, framtida pension och
andra ersättningar till partiet. Partiet bestämmer nivån på denna procentsats. Jag har rätt att vägra
enbart om ersättningen sjunker under en rimlig ersättning enligt scb.se för den utbildning jag har
och den tid jag arbetat. Att vägra betala partiet utan en motivering som partiet godtar kan annars
leda till att jag blir stämd av partiet på dessa pengar.
Medlem som förbinder sig till avtalet
Medlem som förbinder annan medlem
för partiets räkning

Datum Underskrift
Datum Underskrift
______ _______________________
______ ______________________
Avtalet skrivs i tre upplagor. En behålls av den som förbinder sig, en av den som förbinder och en
skickas till kassör, ordförande eller vice ordförande.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π