Forum

Skall endast partimedlemmar beviljas konto?

Skall endast partimedlemmar beviljas konto?

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-18 19.36

Det är otydligt hur detta ska fungera i nuläget. Vissa säger att endast partimedlemmar (som har lämnat in person-nr och finns i vårt medlemsregister) ska kunna logga in på forumet. Det nuvarande systemet är att alla kan registrera en användare, och om man sedan väljer att bli partimedlem så får man då möjlighet att rösta i de frågor som rör partiet.

Om vi väljer alternativ "JA" så är det också viktigt att vi informerar tydligt att foruminloggning = medlemskap i partiet.

Omröstning påbörjades 2006-06-18 och avslutas 2006-07-18
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-18 19.37

Röstar själv NEJ. Det är bra att man har möjlighet att testa forumet innan man väljer att bli medlem.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav MrPerfect72 » 2006-06-18 20.34

Tycker som du att man ska kunna göra inlägg och testa forumet MEN endast på "Öppet forum". Ickemedlem ska ej kunna delta i diskussionen i övriga forum anser jag, MEN givetvis ska de dock kunna läsa dem. Eftersom medlemskap numera är gratis anser inte jag att detta är någon stor restriktion.

- Röstar "Ja"
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-19 10.44

Jag röstade ja men ändrade mig just. Nu kan man inte ändra rösten..
Gick inte det förut?
Hur som helst tror jag det är bra om t.e.x Janne Josefsson eller andra "etablerade" debattörer, kan kommentera direkt i trådarna, det blir lätt rörigt annars.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-06-19 11.55

Det finns goda skäl till varför vi egentigen inte ens ska ha öppet forum och det blev vi varse för inte så himla länge sedan då en förvirrad poet ställde till det. Det är inte omöjligt att vi får ta bort det öppna forumet p.g.a. detta i framtiden.

Enda vettiga lösningen är att vi moderatorer kan förhandsgranska gästers inlägg innan de publiceras, anser jag, eller att endast registrerade medlemmar får yttra sig.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-19 12.40

Då väljer jag det senare.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-19 14.27

magnus, jag hittar ingen inställning så att man kan tillåta att man byter röst. Den möjligheten tror jag dock fanns i membros system.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-19 14.31

Nej, jag kanske minns fel, ytterligare en anledning till att byta röstningssystem snart! :lol:
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-06-19 14.44

Vi bör inte använda denna röstningsfunktion i annat än opinionsundersökningar. att skriva "Ja" eller "Nej" duger gott än så länge.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav freiholtz » 2006-06-19 15.26

kan vi inte vänta med att inför restriktioner tills vi har missbruk av forumet eller ett överflöd av medlemmar? :?
//Freiholtz
Användarvisningsbild
freiholtz
 
Inlägg: 41
Registrerad: 2006-06-04 22.33
Ort: Hallsberg

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-19 16.16

Kolla vilket spam av nya "medlemmar" vi har nu..
De använder oss som reklampelare för att få fler träffar i Google.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav freiholtz » 2006-06-19 16.21

?? Oj det har jag inte märkt. Jaja men då kanske det är värt att hindra folk att skriva fritt här ändå...

(Hoppas du inte menar min relevanta hemsidelänk som knappast kan klassas som spam.)
//Freiholtz
Användarvisningsbild
freiholtz
 
Inlägg: 41
Registrerad: 2006-06-04 22.33
Ort: Hallsberg

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-20 21.34

nejdå david, du får ha kvar din länk. :wink:
Men dessa spam-användare kommer aldrig få sina konton aktiverade. (aktiverar endast konton där det står att man kommer från sverige/stad i sverige eller inte har någon allt för misstänkt e-mailadress.)
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-20 22.04

Men vi måste ta bort dem också, de länkar ju bara till dynga.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-21 19.43

jag kan ta bort dem nu, väntar egentligen på beslut i omröstningen som jag startade, skulle det bli ett ja så tas de ju bort eftersom de förmodligen inte kommer att lämna något person-nr. Men å andra sidan så skickade jag ju ut ett massutskick (som dock endast en person har svarat på, så egentligen kan jag ta bort ALLA användare om jag skulle vilja utgå från det mailet. Det stod nämligen att de som inte svarar inom två veckor skulle inaktiveras därefter tas bort. Men detta kommer jag inte göra nu när jag knappt fått ett enda svar.)

Jag tar gärna bort alla spam-användare genast om ingen misstycker.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-22 08.26

Kan du lägga in mailet här, jag hittar det inte?
Det blev ju som sagt lite komplicerat när vi blandade in rättigheten att finnas här överhuvudtaget..
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-22 12.09

Så här såg det mailet ut:

"Rubrik: komplettering av personuppgifter

etta är ett meddelande från administratören på Aktivdemokrati.se. Om meddelandet innehåller spam, stötande eller på annat sätt grova kommentarer som du finner kränkande, kontakta webmastern på följande adress:

medlemsadmin@aktivdemokrati.se

Inkludera hela detta meddelande (särkilt sidhuvudet).

Meddelandet följer här nedan:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Detta meddelande rör alla som har registrerat en användare på "www.aktivdemokrati.se". Vi håller på att förbättra vårt medlemsregister, och därför behöver vi allas person-nr. De användare som inte skickar in sitt person-nr inom två veckor kommer att inaktiveras och sedan raderas efter ytterligare två veckor. Har du nyligen lämnat in ditt person-nr så kan du bortse från detta mail.

Skicka person-nr till jonas_helander@bredband.net (vår vanliga mail går tyvärr inte att lita på till 100%)

Era uppgifter kommer givetvis behandlas enligt Personuppgiftslagen (PUL), de kommer endast att finnas i vårt medlemsregister.

Tack på förhand!

Jonas Helander
Medlemsadminstratör Aktivdemokrati.se"

Eftersom vissa har svarat så måste ju mailet ha gått ut? Hur som helst så får jag nog höra av mig till varje person personligen, därför skulle det vara extra mycket jobb om jag skulle behöva höra av mig till varenda person på medlemslistan, istället för att koncentrera mig på de som har rösträtt och är klassade som partimedlemmar (har inte alla person-nr där heller).
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-22 17.03

Men det mailet kan ju tolkas som att det gäller även om man bara vill ha en egen identitet på forumet, utan partimedlemsskap?

Vi har väl ännu inte bestämt att slå ihop dessa grupper så ett nytt meddelande borde göras för dem som inte är partimedlemmar redan.

Eftersom spammarna inte kommer att svara eller göra några inlägg på den stipulerade tiden så kan de tas bort en vecka (tillräckligt för iaf dem som varit här i flera veckor utan att logga in en enda gång, utan att redan vara riktiga medlemmar i AD).

Tycker det borde räcka med att vi skriver in denna regeln under "Regler" samt att du gör ett inlägg med samma innehåll ngnstans nu i början.
Alternativt, PM:a dem.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-22 23.16

Ja, jag kom på det med medlemskapet i efterhand. Var inte säker om det fanns något i stadgarna om detta (var hittar man stadgarna nuförtiden?) Därav denna omröstning.
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav MrPerfect72 » 2006-06-23 12.09

Magnus skrev "Då väljer jag det senare."
Innebär detta "Ja" eller "Nej"?

Vad gäller att vänta på missbruket av innan vi vidtar åtgärd rimmar dåligt med budet "Du skall icke inleda i frestelse". Rimmar även dåligt med "Var proaktiv", "mota olle i grind" eller "böj dig inte efter tvålen i fängelsets dusch".

De som skriver på vår sida skall vara myndiga och stå för vad de skriver. Allt annat är inte så bra för vår sak.

Jag ifrågasätter starkt att öppna vår sida för mindre bemedlade och för sabotörer. Jag tror inte att någon av er vill detta.

Det är ett utmärkt sätt att få färre medlemmar genom att inte kräva registrering för att få delta. Medlemskap kräver registrering och är man inte medlem har man faktiskt ingen rätt att yttra sig i en förening anser jag. Punkt.

Vi har ett "öppet forum" och det anser jag är väl så generöst. För ungdomar anser jag att de ska få delta fullt ut efter registrering men inte ha rösträtt. (p.g.a. lagen om rösträtt i sveriges riksdag) Ska de ha rösträtt så ska vi först ändra den lagen och det är jag personligen med på.

Kan någon ta bort den förledande phpBB-omröstningen? Vi röstar med TYDLIGA "Ja" eller "Nej" i tråden så vida vi inte är överrens om dold omröstning!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Nästa

Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π