Forum

Skall endast partimedlemmar beviljas konto?

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-26 08.13

"Det finns goda skäl till varför vi egentigen inte ens ska ha öppet forum och det blev vi varse för inte så himla länge sedan då en förvirrad poet ställde till det. Det är inte omöjligt att vi får ta bort det öppna forumet p.g.a. detta i framtiden.

Enda vettiga lösningen är att vi moderatorer kan förhandsgranska gästers inlägg innan de publiceras, anser jag, eller att endast registrerade medlemmar får yttra sig.
_________________
martinvaxjo snabelrulle yahoo punkt com "


Då väljer jag det senare.
_________________
MVH/
Magnus

Så skrev jag.

Men det finns också möjligheten att vi kör som nu, registrering krävs, den tar några timmar och man IP-loggas och förbinder sig att följa moderatorsreglerna.
Vill man kan man också bli medlem och upptas i den användargruppen och få rättighet att rösta.

Jag vill ha det så.
Det finns ingen anledning att stänga ute fria debattörer från våra forum bara för att de inte vill bli partimedlemmar.
Den galne poeten har inte med detta att göra eftesom vi på den tiden inte krävde inlogg.

Så jag röstar NEJ.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Stadgarna finns här..

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-26 08.17

Jonas, de har en alldeles egen plats!:

http://wse75376.web16.talkactive.net/PH ... m.php?f=21
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-06-26 10.07

Förvirrande. Jag tog bort omröstningen genom phpBB eftersom det inte var så självklar som Ja eller Nej, eller att det inte går att ändra samt att den är anonym.

KÖR INGA FLER SÅNA! Vi borde nästan beskriva detta i modereringsreglerna.

Vad sägs om följande ordning?

1. Diskussion
2. Beslut via enighet eller beslut om omröstning, dold eller öppen.
3. eventuellt omröstning med phpBB-röstning eller genom "Ja" eller "Nej" eller prioritetsröstning eller medianröstning.

Till saken:
Jag tror vi kan enas i att icke-medlemmar KAN publicera på vårt "Öppna forum" EFTER att en moderator godkänt inlägget med stöd av modereringsreglerna, eller?

Samma med medlemsregistrering. Alltså endast efter en godkänd kontroll av medlemsadmin kan någon bli medlem, eller?

Jag tolkar det som vi är eniga nu. Om ni inte är eniga nu så motivera varför!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-26 12.13

Jag röstar :NEJ (behåll dagens system)

Menar du medlemsregistrering till partiet alltså martin? Den ska ju fungera så att ingen får partimedlemsrättigheter förrän de har lämnat in sitt person-nr. Nu är det lite si och så på den fronten, och det är det jag tänker ordna upp efter denna omröstning. (När jag vet om jag ska kräva person-nr av alla forumregistrerade eller av alla som är partimedlemmar).

Jag gör ju en nytt medlemsregister från "scratch" så precis alla ska lämna in sitt person-nr, även vi gamla "veteraner".)
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav Jonas_helander » 2006-06-26 12.17

Martin: Du kanske kan göra ett "viktigt meddelande" med en "checklista" med sånt man bör tänka på varje gång man startar en omröstning?
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav MrPerfect72 » 2006-06-26 12.53

Ok, Jonas. Du vill alltså att ALLA inkl. förvirrade poeter och anonyma rassar kan registrera en användare, d.v.s. ett "Nej". Har jag fattat rätt nu?

Ja, att det varit lite si och så på medlemsfronten ett bra tag nu har jag förstått. Det finns ett medlemsregister som du ska komplettera eller så gör jag det när jag bli medlemsansvarig.

OBS! Du ska inte fråga de som redan är registrerade enligt konstens alla regler anser jag! Skicka hellre medlemsregistret till mig.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav MrPerfect72 » 2006-07-03 00.04

Nu vill jag ha medlemsuppgifterna, de som finns, av Jonas, samt få adminrättighet på forumet av den som kan ge mig det. (Magnus?) :|
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-07-03 10.01

Jonas har admin rättigheterna.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-07-05 15.40

Jonas säger att jag nu bör ha dem, men jag ser ingen skillnad i min inloggning.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-07-05 15.53

Kolla längst ned på sidan nånstans eller i supporten..
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-07-05 16.47

Verkar inte finnas någon knapp ens när jag lusläser sidan. Ska inte kontrollpanelen komma upp direkt när jag loggar in om jag är admin?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav MrPerfect72 » 2006-07-05 17.10

Om Jonas gjort fel så hittade jag instruktionerna här: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=407609
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-07-06 13.28

Ta det där direkt med Jonas...
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-07-07 01.39

Problemet har varit löst en tid nu. En liten text centrerad i botten av skärmen ska man klicka på "Gå till Administrationspanelen". (Den texten var inte där för Jonas hade tydigen glömt att spara ändringen efter han ändrade i listen) Har du förresten sett att jag centrerat texten överst och raderat spammen? :D
Senast redigerad av MrPerfect72 2006-07-07 15.05, redigerad totalt 1 gång.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-07-07 14.33

Jag sa ju det, längst ned...
Bra att spamen är borta, och nu är även länken längst upp fungerande!
8)
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-07-15 15.30

Vad gäller medlemsregistrering så gör jag så att jag skickar ut ett mail till den som registrerar sig om att personnummer krävs för att vara medlem med motivationen att i vårt parti gäller "en person", "en röst" och att det också fungerar som en ålderskontroll.

Jag förklarar att de kan vara anonyma förutom inför medlemsadministratören.

Om de inte svarar med fullständigt personnummer så raderas de strax från medlemslistan och hamnar på en lista som jag kallar övriga intresserade av våra förehavanden som jag har i samma dokument som medlemslistan.

Samtidigt säger jag att de alltid kan göra inlägg under "öppet forum" som icke-medlemmar.

Någon som har något att invända mot detta?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-07-16 12.42

Ja, jag invänder:
Vi har väl ännu inte beslutat att endast partimedlemmar skall få skriva i alla forum, eller har jag fel?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-07-16 13.45

ok. motivera gärna hur du ser på detta m.a.p.
* trolling från andra partier
* förvirrade poeter
* skall en ickemedlem kunna påverka diskussionen och därmed besluten fastän personen ej är medlem?
* Räcker inte vårt öppna forum för gäster?
för jag tycker mina argument för det jag beskriver är väldigt bra.
*aspekten att "ickemedlemmar" hamnar på phpBBs "medlemslista"
*Faktumet att "medlemmar" ska ha vissa utskick och "ickemedelmmar" inte bör få viss information.

...och gärna argumenten för om du har några riktigt bra sådana. För om jag har fel vill jag inte envisas med min åsikt om hur vi bör göra.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-07-17 13.08

ok. motivera gärna hur du ser på detta m.a.p.
* trolling från andra partier

-Inget problem eftersom de inte har rösträtt och vi måste tillåta en öppen debatt. Dessutom kan de som försöker trolla komma att få se sina argumet söndersmulade, jag är redo... :lol:

* förvirrade poeter
-Absolut frotfarande inget problem eftersom vi har möjlighet till banning via modereringsreglerna.

* skall en ickemedlem kunna påverka diskussionen och därmed besluten fastän personen ej är medlem?
-Ja, vi är ett öppet parti, det är det som skiljer oss från elitisterna..
Bra argument kan komma även utifrån som bekant..

* Räcker inte vårt öppna forum för gäster?
för jag tycker mina argument för det jag beskriver är väldigt bra.
-Nej, eftersom en fri debattör som vill skriva vid flera olika tillfällen får svårt att kontrollera att ingen annan använder hans signatur.
Detta kommer att göra att många avstår från att delta alls.

*aspekten att "ickemedlemmar" hamnar på phpBBs "medlemslista"
-Men vi skiljer ju på "medlemmar" och medlemmar i gruppen "partimedlemmar" så det är ju inget problem, iaf inte om man tydligt klargör skillnaden på en framträdande plats.

*Faktumet att "medlemmar" ska ha vissa utskick och "ickemedelmmar" inte bör få viss information.
-Naturligtvis heller inget problem eftersom vi har användargruppen "partimedlemmar"...

...och gärna argumenten för om du har några riktigt bra sådana. För om jag har fel vill jag inte envisas med min åsikt om hur vi bör göra.
-Som sagt, det tyngsta argumentet är väl detta:
En fri debattör som vill skriva vid flera olika tillfällen får svårt att kontrollera att ingen annan använder hans signatur.
Detta kommer att göra att många avstår från att delta alls.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-07-17 19.15

* trolling från andra partier

Magnus skrev:"-Inget problem eftersom de inte har rösträtt och vi måste tillåta en öppen debatt. Dessutom kan de som försöker trolla komma att få se sina argumet söndersmulade, jag är redo... "

- Är det inte bättre att trollingen pågår på Gästforumet så medlemmarna slipper detta tramseri?

--------------

* förvirrade poeter

Magnus skrev "-Absolut frotfarande inget problem eftersom vi har möjlighet till banning via modereringsreglerna."

- Problemet uppstår när öppenheten är för stor, eftersom det inte hjälper med banning p.g.a. möjligheten att registrera ny användare och ha nytt IP från gång till annan. Du var ju med sist det begav sig så jag behöver inte redovisa detaljerna.

------------------------

* Skall en ickemedlem kunna påverka diskussionen och därmed besluten fastän personen ej är medlem?

Magnus skrev: "-Ja, vi är ett öppet parti, det är det som skiljer oss från elitisterna.. Bra argument kan komma även utifrån som bekant.."

Jag håller med om det, men räcker det inte att argumenten med yttre influenser finns på gästforumet, speciellt nu när det är helt gratis att bli medlem?

------------
* Räcker inte vårt öppna forum för gäster?

Magnus skrev: "Nej, eftersom en fri debattör som vill skriva vid flera olika tillfällen får svårt att kontrollera att ingen annan använder hans signatur. Detta kommer att göra att många avstår från att delta alls."

-Det är ett bra argument för, Magnus, ditt viktigaste. Det är också ett utmärkt argument emot på samma gång eftersom det finns all anledning för den fria debattören att bli medlem..... För om han verkligen påstår sig vara "fri" så är vårt forum som gjort för honom eftersom det är "fritt" inom ramen för modereringsreglerna. Om den fria debattören ex. vill var "ren" från nedsvärtning på nätet genom att någon annan utger sig för att vara honom, så ökar istället anledningen att alla registrerar sig ordentligt. Den "fria" debattören kan t.o.m. lägga en länk till sin blogg på vårt forum (det "öpppna forumet" eller "medlemsforumet" om han väljer att bli medlem). Så fria är vi faktiskt. :D

----------------------

*aspekten att "ickemedlemmar" hamnar på phpBBs "medlemslista"

Magnus skrev: "Men vi skiljer ju på "medlemmar" och medlemmar i gruppen "partimedlemmar" så det är ju inget problem, iaf inte om man tydligt klargör skillnaden på en framträdande plats."

- Mja, isåfall bör det inte heta "medlemslista" utan "forumanvändare". Men varför ska man över huvud taget kunna befinna sig mitt i smeten om man inte är medlem? Varför ska man överhuvudtaget vara medlem om man ändå kan delta fullt ut ändå? Jag tycker verkligen att gästforumet är väl tilltagen frihet och förmodligen kommer t.o.m. den behöva avskaffas abrupt i framtiden. Ursäkta min negativitet, men det tror jag verkligen. Jag vill verkligen vara moderator och medlemsadmin även i framtiden men att moderera och administrera anonyma troll känns verkligen som bortkastad tid.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

FöregåendeNästa

Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π