Forum

Prioritering i design av reklam

Prioritering i design av reklam

Inläggav freiholtz » 2006-06-17 08.40

Med tanke på tråden om att AD skall vara med i TV3 så kom jag på endel grejer...

Jag håller med Jonas om att buskapet skall vara kort och intresseväckande som baksidan av en bok. För det är nästan baksidan (eller framsidan för den delen) av en bok. Innehållet i "boken" är ju hemsidan och då borde reklamens slutgiltiga mål alltid vara att få folk att gå in på våran hemsida.

Jag tycker grafik i stil med animationerna i "Hundra höjdare" skulle sitta fint i vårat fall. Folk har vant sig vid den typen av brättarteknik, den är mycket flexibel och effektfull, och kan göras med små resurser. (Om man är fildelare vill säga. Adobe After Effects)

Man måste inse att partiet i princip är icke existerande nu och kommer först gå igenom olika steg som ett litet community, ett litet parti (under 4%), ett litet parti (över 4%), osv Därför borde vi inte generallisera reklamen till för många grupper utan rikta in oss på de som har lättast att ta till sig en internetbaserad direktdemokratilösning. Dvs Ungdomar och folk som helt har gett upp på den repressentativa demokratin (missnöje).

Spinner man vidare på punkten innan är det viktigare att saker är enkla och fräsha/snygga och inte att saker är formella och vuxna. Så grafik borde mer luta mot http://www.telenor.se och http://www2.piratpartiet.se än mot http://www.folkpartiet.se
(3 enigheten måste vara med, så är det bara.)

Att ha med ansiktet på personer tycker jag är grymt riskabelt om man inte gör det snyggt. Om man som amatörfilmare (som jag antar att vi är) skall ha med talare borde det vara tydligt att man inte sitter i en studio, typ göra pressentationen ute på en gata eller nått så att man förväntar sig lite tattighet, annars blir det bara gisslan video över det hela.) Dessutom måste talaren ha en bra trygg röst eller åtminstonde vara avslappnad. (lite etanol kanske :-P)

Men detta är bara mina åsikter och ingen vetenskap. Jag har inte gått media eller liknande vilket är både bra och dåligt, bra för jag har friheten att hitta på egna ideer och dåligt för jag kan hitta på fel ideer. :)
//Freiholtz
Användarvisningsbild
freiholtz
 
Inlägg: 41
Registrerad: 2006-06-04 22.33
Ort: Hallsberg

Inläggav MrPerfect72 » 2006-06-19 19.37

Håller med om att buskapet skall vara kort och intresseväckande som baksidan av en bok.

Men jag tycker inte att grafik i stil med animationerna i "Hundra höjdare" skulle sitta fint i detta sammanhang. Politik är allvarliga grejer och inget folk vill skoja bort. Det handlar om mycket pengar i skatt varje år. Alla skrattar åt en komiker men ingen röstar på en komiker.

Jepp. Vi ska rikta in oss på de som har lättast att ta till sig en internetbaserad direktdemokratilösning. Jepp ungdomar, men (jag anser)att vi inte bör attrahera missnöjda individer för de tenderar att förbli missnöjda och alltid betrakta sig som offer.

De använder t.o.m. ord som, hör och häpna, "Majoritetsdiktatur" när demokratiska beslut inte går deras väg.

Det tar en massa energi för de drar lätt igång de som lätt blir aggressiva, vidare de som känner att de måste hjälpa "offret" och detta ger dessutom bränsle till de som gärna väljer att bli apatiska och sitta brevid och glo.

NEJ, vi ska attrahera positiva, konstruktiva individer som kan åstadkomma något och inte bara babbla en massa meningslöst bullshit.

Att "offrena" skulle byta offermentalitet mot konstruktivitet när de går med i vårt parti händer i bästa fall med någon som inte rotat sig i detta beteende, d.v.s. yngre människor.

Vår idé kan behöva en ungdomlig fräsch snygg framtoning med tanke på målgruppen. Har gjort mitt bästa. :D

Nu använder jag upprepning och vana som medicin mot rampfeber och inte etanol. Vad gillar du stuket på de filmer jag gjort?

En åsikt är en åsikt och demokrati är demokrati. Gå in och rösta! :D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav freiholtz » 2006-06-19 20.48

Jag tror du har fel i att politik måste vara allvarlig, och jag är faktiskt förvånad över hur stram framtoning Piratpartiet har med tanke på vilken cool framtoning ThePirateBay har...

Angående din video så vill jag säga att du gör det mycket bättre än jag skulle kunna göra och att det absolut behövs en video så initiativet är bra! :D (Skall Al Qaeda ha videos så skall vi med! :wink: )
Med det sagt så finns det en del att önska i den.
Det är för mycket webbkamera i vardagsrummet över den, jag skulle hellre sett att du gick runt och pekade med hela handen på kommunhuset där du bor eller nått sånt :) Och ett leende här och var skulle inte skada.

Men det är ju första inspelningen och för att vara det är den grym och jag ser fram emot att se framtida produktioner.


PS Vart skall jag rösta? Eller var det en allmän slogan? :)
//Freiholtz
Användarvisningsbild
freiholtz
 
Inlägg: 41
Registrerad: 2006-06-04 22.33
Ort: Hallsberg

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-06-20 13.07

Här!
http://wse75376.web16.talkactive.net/PH ... .php?t=120

Det är bråttom, David, deadline är på torsdag!
Betr. humor så har du fel, Martin.
Visst kan man inte skoja bort allvarliga problem i samhället men våra motståndare skall vi gärna skoja med, det kommer de att göra med oss för de vet vilken kraft det finns i det.
Rätt använd är humor oslagbar, har använts i de flesta lyckade omvälvningar i samhället.
Mina klipp från partiledardeabbten kan förhoppningsvis sätta rätt stämning inför talet som sedan läses upp.
Vi saknar fortfarnade också en bra powerpoint (eller motsvarande) bildspel som visar hur det ackumulerade stödet växer till när vi röstar.
Kan gå samtidigt som speakern nämner det.
Kan någon kolla på det snabbt?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π