Forum

Demoex

Demoex

Inläggav ropix.org » 2006-06-15 15.32

Att

http://www.demoex.net/

redan finns - och fungerar (i Vallentuna kommun) - är såklart en bra grej. Men hur ska vi behandla faktumet?

Man skulle kunna nämna Demoex i presentationsmaterial, men tillägga att ad är för hela landet, och inte bara vallentunabor.
Användarvisningsbild
ropix.org
 
Inlägg: 234
Registrerad: 2006-05-12 17.06
Ort: Malmö

Redundans...

Inläggav robwe » 2006-06-15 15.58

Redundans är alltid bra tror jag :-)... Hittils så har det varit så att Demoex varit "doers", medan Aktiv demokrati tyvärr mera har kunnat kategoriserats som "thinkers"... Demoex har också en mera modest framtoning i jämförelse med Aktiv demokrati som inriktat sig på riksdagsplanet direkt. När Demoex faktiskt lyckats åstakomma någonting, så har Aktiv demokrati å andra sidan, enligt mig i alla fall, varit bättre på att ta fram långsiktigt hållbara desinger av valsystem.

Jag tror på så vis att Aktiv demokrati och DemoEx kompletterar varandra och kan på sikt stötta varandra på väg mot det gemensamma målet. Vi vill ju alla samma sak trots allt. Vilket parti som blir först i riksdagen är egentligen inte så viktigt som jag ser på saken.
Användarvisningsbild
robwe
Medlem i partiet
 
Inlägg: 344
Registrerad: 2006-01-25 23.23
Ort: Linköping

Inläggav ropix.org » 2006-06-17 14.36

Jag tycker i alla fall att vi ska nämna Demoex i Strix-filmen. Då får folk veta att denna form av partiarbete redan finns och fungerar. Men att detta gäller hela landet.
Användarvisningsbild
ropix.org
 
Inlägg: 234
Registrerad: 2006-05-12 17.06
Ort: Malmö

Inläggav MrPerfect72 » 2006-06-18 21.02

Demoex har tagit ett mandat. Inte illa pinkat, men nu går vi vidare. Finns ingen anledning att vara negativ.

Ge gärna manusförslag eller gör egna inspelningar om du vill ha in ditt förslag på text inför omröstningen. :D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π