Forum

Tidsdiskusssion, Relativ konsensus och votering

Re: Tidsdiskusssion, Relativ konsensus och votering

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-08-23 18.42

MrPerfect72 skrev:Om inte omroestningar foeregaas av diskussionen och utformning i relativ konsensus efter valet startar jag ett verkligt demokratiskt parti. Det aer upp till er hur det blir. Inte en enda person som motarbetat denna grundlaeggande demokratiska procedur kommer in i detta nya demokratiska parti. Endast maenniskor som foerstaar vad demokrati aer med foernuft och kaensla kommer tillaatas vara med.


Du menar med demokratikorkott och hela svängen...?
Tråkigt om du skulle slösa bort din tid på ett så smalt parti..
Men, jag kanske har goda nyheter till dig, återkommer inom kort.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Tidsdiskusssion, Relativ konsensus och votering

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-24 06.36

Magnus Gustavsson skrev:
MrPerfect72 skrev:Om inte omroestningar foeregaas av diskussionen och utformning i relativ konsensus efter valet startar jag ett verkligt demokratiskt parti. Det aer upp till er hur det blir. Inte en enda person som motarbetat denna grundlaeggande demokratiska procedur kommer in i detta nya demokratiska parti. Endast maenniskor som foerstaar vad demokrati aer med foernuft och kaensla kommer tillaatas vara med.


Du menar med demokratikorkott och hela svängen...?
Tråkigt om du skulle slösa bort din tid på ett så smalt parti..
Men, jag kanske har goda nyheter till dig, återkommer inom kort.


Ja. Inte enbart demokratikorkort. Det kommer bli ett brett maangfacetterat demokratiskt parti med lite mer ordning och reda. ;-)
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Tidsdiskusssion, Relativ konsensus och votering

Inläggav fiddur » 2010-08-24 13.59

MrPerfect72 skrev:Om inte omroestningar foeregaas av diskussionen och utformning i relativ konsensus efter valet startar jag ett verkligt demokratiskt parti. Det aer upp till er hur det blir. Inte en enda person som motarbetat denna grundlaeggande demokratiska procedur kommer in i detta nya demokratiska parti. Endast maenniskor som foerstaar vad demokrati aer med foernuft och kaensla kommer tillaatas vara med.

Jo, du har lovat detta en mängd gånger det senaste nu. Snart får du sluta göra reklam för ditt snart startade parti och hoppa dit istället :P ...låter ju onekligen intressant med ett parti som skall vara både direktdemokratiskt och samtidigt ha inträdeskrav som inkluderar vad någon har uttryckt i ett annat partis forum...
/ Fredrik Liljegren
Användarvisningsbild
fiddur
Medlem i partiet
 
Inlägg: 643
Registrerad: 2009-07-22 04.19
Ort: Göteborg

Re: Tidsdiskusssion, Relativ konsensus och votering

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-24 17.46

fiddur skrev:
MrPerfect72 skrev:Om inte omroestningar foeregaas av diskussionen och utformning i relativ konsensus efter valet startar jag ett verkligt demokratiskt parti. Det aer upp till er hur det blir. Inte en enda person som motarbetat denna grundlaeggande demokratiska procedur kommer in i detta nya demokratiska parti. Endast maenniskor som foerstaar vad demokrati aer med foernuft och kaensla kommer tillaatas vara med.

Jo, du har lovat detta en mängd gånger det senaste nu. Snart får du sluta göra reklam för ditt snart startade parti och hoppa dit istället :P ...låter ju onekligen intressant med ett parti som skall vara både direktdemokratiskt och samtidigt ha inträdeskrav som inkluderar vad någon har uttryckt i ett annat partis forum...

Om ni bara faar alla korna in i baaset behoever det ju inte ske. Daa kan AD bli ett parti med lite mer seroioes ordning. Jag aer fortfarande medlem i AD och valet 2010 aer foer AD. Delta i bloggen nu om ni inte aer quislingar!
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Tidsdiskusssion, Relativ konsensus och votering

Inläggav MrPerfect72 » 2010-10-12 09.58

...en kille fraan Grekland som tycker att hela partiet är ute och seglar i denna fråga:
[2:00:30 PM] M: ...also they do not respect discourse and the principal of trying to reach consensus.
[2:01:00 PM] Alex: that is fundamentally democratical
[2:02:04 PM] M: they do not like this fact.
[2:02:28 PM] Alex: i find that hard to believe from a direct democracy party
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Föregående

Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π