fiddur skrev:Det verkar som att syftet var att vi skulle diskutera varje ändring för sig här på forumet, eller?
Det har iofs inte varit min tanke, vilken istället har varit att vi tillsammans utformar dokumentet på wikin för att sedan rösta in förslaget som ett komplett dokument. Men, om det inte finns något allmänt intresse och vi är nöjda med nuvarande stadgar finns det givetvis inte heller någon anledning att peta i detta. Martins radering av dokumentet kanske är hans sätt att säga detta. Men vi kan ju rösta om det i ett antal steg; A) Ska vi ändra stadgarna eller inte? B) Måste varje punkt diskuteras och röstas fram separat eller kan vi rösta in ett komplett förslag? C) Ska vi använda wikin för att samarbeta kring ett förslag på nya stadgar?
fiddur skrev:En tydliga ändring jag ser att pH7.3 gett förslag på är att det skall krävas 80% valdeltagande för att beslut skall fattas. Under den paragrafen skulle inga beslut ha fattats här på lång tid!
Det stämmer och det funkar inte.
fiddur skrev:T ex är slutet av §30 såhär: Ändring av övriga paragrafer kräver 2/3 majoritet."?
En ändring som mitt förslag innebär är nämligen att alla beslut tas med enkel majoritet.