Forum

[Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav pH7.3 » 2010-07-15 18.33

Gutenisse skrev:Varför har inte alla medlemmar fått login uppgifter till bloggen


Japp, det kan man tycka vore på sin plats. Vi kan ju alla posta i forumen, så varför inte i den gemensamma (?) bloggen.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-16 04.21

Det vore verkligen trevligt om alla, oavsett aasikter, bloggar i partiets blogg och knyter an till andra bloggare och aktuella artiklar.

Instruktion:
1. Klicka "login" i bloggen eller gaa direkt till http://aktivdemokrati.wordpress.com/wp-login.php
2. Klicka "registrera"
3. Fyll i uppgifterna OCH vaelj "Just a username, please." i slutet.
4. Magnus som aer admin beviljar er tilltraede.
5. Ni skriver massvis med intressanta bloggposter med privata taenkvaerda reflektioner.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-16 16.56

Precis! Kör på!
Verkar finnas de som tror att jag och Martin vill begränsa antalet skribenter, men det är helt fel.
viewtopic.php?f=104&t=595&start=0
Vi har även uppmanat att skapa egna inlogg till WP, för att få möjlighet att bli skribenter på AD-bloggen.
I skenet av debatten om innehåll får vi väl bara hovsamt anhålla om att alla skribenter avstår från personliga åsikter som inte har med AD eller DD att göra...
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav pH7.3 » 2010-07-16 22.35

Det går bra att
MrPerfect72 skrev:4. Magnus som aer admin beviljar er tilltraede.


Det går bra att bevilja ph7dot3 tillträde, tack. :)
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-17 06.24

Gutenisse skrev:
pH7.3 skrev:Jag trodde att omröstningar handlade om vad vi ville, inte du.


Så länge alla röstar som MrPerfect72. I annat fall, så saknar du tankeförmåga, kärlek eller positiv anda, eller vad det nu är han brukar komma dragandes med :?


Ja. ni har raett. Vad jag vill aer inte viktigt alls. Jag aer ju bara medlem och vi ska INTE lyssna paa medlemmarna, speciellt inte de som varit med laenge och sett till att partiet fortfarande existerar. Ja. Jag saknar helt tankefoermaaga att analysera och tanka paa saker innan jag svarar. Svisch bara saa blir det "ja" eller "nej" hipp som happ i omroestningarna. Jepp. Jag saknar positiv anda och en massa skit kommer jag alltid dragandes med. Foerlaat mig. Jag ber om ursaekt. Det ska bli baettring. Skit och kärlek vill vi ju inte ha i partiet, eller hur!? Jag lovar att spola ner mig sjaelv om det sker igen. :-D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Omröstning] Riktlinjer för bloggande i ADs namn (13/7-13/8)

Inläggav MrPerfect72 » 2010-07-17 07.16

tommy skrev:
MrPerfect72 skrev:Om Omroestningen och om Jonas:
Jag vill att ni roestar ner Jonas tills han foeljer den demokratiska proceduren:
1. konsensus om utformningen av omroestningen
2. omroestning


Bra poäng. Jag röstar nej till att vi inför regler om vilka typer av blogginlägg vi inte får göra, tills vi först kommit överens om hur vi ska formulera omröstningsfrågan. Det är viktigt att frågan formuleras på ett tydligt sätt som inte går att missförstå eller tolka olika.

MrPerfect72 skrev:Till saken:
Tvaa bloggar tar bort synergieffekten som ger hoeg placering i bloggportalerna, men aer givetvis ett alternativ i en eventuell prioritetsomroestning

Jag tycker att den gula rutan loeser problemet som ni haenger upp er paa helt i onoedan, men man kan givetvis ocksaa anvaenda kategorier som ex. direktdemokrati, demokrati, medlemmarna reflekterar om det skulle vara till naagon hjaelp foer er eller laegga in en regel om en fet text i varje inlaegg om att "aasikten aer en personlig aasikt" eller liknande.

Jag bloggar och kommenterar andras bloggar med med aen mer frenesi nu foer att kompensera foer Jonas tidsfoerspillan, bara saa att Jonas vet. ;-) Jonas ger mig energi att goera aennu baettre saker nu. Tack Jonas. Om du jobbar aat fienden har du gjort ett daaligt jobb. ;-)

Laes min senaste bloggpost och kommentera om ni vill!


Bra förslag. Jag tror att om vi gör som du föreslår (skapar kategorier som "direktdemokrati" och "medlemmarnas personliga åsikter i sakfrågor") och förtydligar den gula rutan, så kommer väldigt få besökare tro att partiet som sådant har en åsikt en i sakfråga. Som den gula rutan är formulerad nu så skulle även representativdemokratiska partier kunna använda den.

Om vi skapar tydliga kategorier och förtydligar den gula rutan tror jag vi kan behålla så vi har endast en blogg, så vi får fördelen med att det postas mycket och ofta i den. Även om det kan skrivas 100 poster om dagen om just bara DD och AD i sig, så är det ändå en fördel med att posta även medlemmarnas personliga sakfråge-tyckanden, eftersom bloggen ännu inte producerar de 100 möjliga posterna om dagen. Det verkar snarare vara ca en post per 1-2 dagar, och det är för sällan. När det även i praktiken och inte bara i teorin blir ca fem bloggposter om dagen som handlar om just bara DD och AD så kan vi splitta så vi får två bloggar. Men eftersom det fortfarande skrivs så sällan så tycker jag att vi tills vidare behåller så vi har endast en blogg.

Jag röstar nej tills vi kommit överens om hur omröstningsfrågan och dess alternativ ska formuleras.


Kanon Tommy. Vi har alltsaa ett foerslag till i den framtida prioritetsomroestningen som har ett visst stoed.

Som jag ser det finns det naagra foerslag som kan prioriteras:

Bloggandet:
1. En ny hemsida + en blogg endast foer partiet + den nuvarande som har yttrandefrihet.
2. En ny hemsida + den nuvarande som vi skapar flera olika kategorier i som medger yttrandefrihet och centrala aasikter uppdelade
3. En blogg/hemsida i vilken endast centrala aasikter tillaats. Den gamla bloggen slutar anvaendas. Medlemmar kan ha egna bloggar.
4. En blogg/hemsida i vilken alla aasikter tillaats inom sina kategorrier. Medlemmarna samverkar i bloggportalerna.

Finns det fler?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav rtordon » 2010-07-29 11.28

Nu har jag registrerat mig i det däringa WordPress, och till och med skickat upp en gravatarbild jag hade liggande på jobbdatorn. Samt skrivit en bloggartikel. Kan man få tillstånd att publicera, Magnus?
Bifall mitt förslag om skapandet av Politainment, -framtidens revolutionerande system för förstärkning av samhällsengagemang! Rösta här: http://ad.alternativ.se/
rtordon
 
Inlägg: 103
Registrerad: 2010-04-06 20.26
Ort: Linköping

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav pH7.3 » 2010-07-29 13.07

Det ska bli intressant att läsa! :)
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav Magnus Gustavsson » 2010-07-31 07.28

Det är bara att läsa bloggen nu!
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav pH7.3 » 2010-07-31 11.50

Sååå bra skrivet! *applåd*
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-01 04.58

Enig. Att prenumerera paa bloggen och kommentera hjaelper dessutom partiet enormt mycket. ;-)
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav robwe » 2010-08-21 23.31

Jag skulle bara vilja ge mina synpunkter i frågan.

När jag började min blogg Idémaskinen (http://robertwensman.wordpress.com/) så gjorde jag en egen blogg just för att få helt fria händer att göra som jag vill. Jag har ganska många andra åsikter än just direktdemokrati. Jag tror i allmänhet att det är ett bra sätt att man har en "svärm" av bloggar som handlar om allehanda ämnen och som länkar till aktiv demokrati. Princpen är att länkarna bara ska gå åt ena hållet, från svärmen till vår hemsida, för på det sättet behöver Aktiv demorkrati aldrig direkt förknippas med det som skrivs i bloggarna, samtidigt som svärmen genererar trafik. Varje enskild blogg i svärmen kan ju handla om flera ämnen och skapa synergieffekter på det sättet.

För övrigt kan man se ett liknande system i det vanliga politiska spelet, där tidskrifter som går ett visst partis ärenden aldrig flaggar med partiets namn.

I den mån man ska ha en blogg som verkligen går under aktiv demokratis flagg, så tycker jag att den bloggen i så fall ganska strikt ska handla om bara partiets förehavanden etc, eller ämnen som är ganska strikt knutna till just direktdemokrati. Det vill säga sådant som partiet vill kommunicera till omvärlden. Det låter som en ganska vettig idé.

Idén om att ha en "vad tycker medlemmarna" sida med länkar till medlemmarnas bloggar är för övrigt något som jag gillar. Jag är nyfiken på vad alla härinne tycker egentligen.
Användarvisningsbild
robwe
Medlem i partiet
 
Inlägg: 344
Registrerad: 2006-01-25 23.23
Ort: Linköping

Re: [Diskussion] Riktlinjer för bloggande i ADs namn

Inläggav MrPerfect72 » 2010-08-22 05.25

Jag aer inte direkt emot denna princip utom ett byte av taktik mitt i valspurten. Jag ser heller ingen motsaettning i att ha enskiljda bloggare som naemner partiet och att ha en gemensam som foersoeker komma upp i rankingen. Naer jag aer rejaelt off-topic foersoeker jag numera anvaenda en annan blogg och naer jag anser mig vara vael inom saa anvaender jag Aktiv Demokrati's blogg. Det finns ingen motsaettning. man kan dessutom re-blogga sig sjaelv, gilla och kommentera foer att hjaelpa varann om man vill.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Föregående

Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π