Forum

PayPal

PayPal

Inläggav Jonas_helander » 2006-05-29 12.25

Är det möjligt att starta ett sånt PayPal-konto eller liknande enkla donationslösningar? Det finns ju en hel del underliga saker ute på internet som folk skänker pengar till utan någon som helst eftertanke. Varför då inte till oss som verkligen skulle göra något bra?
Användarvisningsbild
Jonas_helander
Medlem i partiet
 
Inlägg: 159
Registrerad: 2006-01-19 21.39
Ort: Malmö

Inläggav ropix.org » 2006-05-29 14.28

Jag vet lite om detta... Det ar absolut mojligt att starta ett PayPal-konto gratis. PayPal tar dock lite i avgift for varje transaktion.

Att ha ett vanligt bankkonto fungerar ocksa - bra, eftersom alla anvander internetbanker.
Användarvisningsbild
ropix.org
 
Inlägg: 234
Registrerad: 2006-05-12 17.06
Ort: Malmö

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-05-29 15.10

Vi har redan ett Plusgiro, möjligt att donera till...
En av de saker som drar kostnader regelbundet.

Men. visst, kan vi skapa ett Paypal så kan ju en del tycka att det är smidigt att skänka några spänn så varför inte som komplement?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Inläggav MrPerfect72 » 2006-08-20 16.11

Jag är personligen emot att ge bort pengar till ett amerikanskt bolag i dessa tider eftersom skattepengar från detta bolag går i fickorna på de krigsivrare som sitter vid spakarna.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Inläggav ropix.org » 2006-08-20 23.00

Min åsikt angående bojkott: "Bojkotta inte":

"Det som åsyftas är den typ av förknippanden (åsikt 13) av en helhet med en företeelse, och bojkott-handlingen som riktas mot den oskyldiga delen av helheten.

Som att bojkotta israeliska apelsiner för att man inte gillar det den israeliska armén gör.

Då är det bättre att inte göra något alls. Istället för att skapa motsättningar mellan ännu fler människor. På grund av vad de inblandades makthavare gör.

Det går alltid att kompensera med andra handlingar än bojkott. Till exempel genom att prata med människor, kanske prata med sin fiende. Bojkott-handlingen brukar mest leda till stelhet och tystnad. Den som blir bojkottad kanske inte ens förstår anledningen till det."
Användarvisningsbild
ropix.org
 
Inlägg: 234
Registrerad: 2006-05-12 17.06
Ort: Malmö

Inläggav MrPerfect72 » 2006-08-20 23.23

Jodå. :D Jag pratar med Israeler och Amerikaner när jag reser så mitt budskap går fram. De förstår anledningen till min bojkott. De gillar inte heller alltid sina regeringar och mitt ställningstagande att inte stödja mördande ger dem ett bra argument för fred när de kommer hem och de känner att jag bryr mig om deras situation också.

Givetvis förklarar jag samtidigt hur det militärindustriella komplexet fungerar. Hur den s.k. "Bombhögern" alltid vill kriga för att det finns pengar i det. Jag poängterar att vi har samma tendenser i Sverige på högerkanten, men att vi dock oftast lyckats ha en mer återhållsam politik på området eftersom girigheten i Sverige för de flesta aktieägare dock verkar ha vissa gränser. Jag uppmanar dem att gå med i den Iraeliska fredsrörelsen när de kommer hem samt att verka för mer demokrati.

När de kommer hem berättar de för sitt folk om det som deras egen media undanhåller. :D
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Bojkotta USA?

Inläggav bamsejon » 2006-09-07 23.38

Mja du.. Att bojkotta USA är lite som att bojkotta Europa, eller Afrika..
Det är väldigt många olika människor i USA, och många delstader, en del tycker så, en del tycker si.. Jänkarna kanske inte alltid är kända för att göra så kloka och moraliska åtgärder och handlingar, men någonstans så finns det ändå en grundtanke om en demokrati... Det fria order kan man diskuter iofs.. Såg bullshit häromdagen där de bl.a. tog upp att man inte fick svära i amerikanska luftsända medier, då man kunde få rejäl böter å tillåme fängelse..men men... Jag tycker defenitivt att paypal ska finnas som alternativ, varför inte? Skriv då istället att 2,5% av transaktionen går till paypal, eller vad det nu kan vara... Då kan de även betala med VISA o.dyl...
_______________
Jon Andersson
- Var aldrig rädd att säga din mening!
Användarvisningsbild
bamsejon
 
Inlägg: 246
Registrerad: 2006-08-16 10.40
Ort: Falun

Inläggav Magnus Gustavsson » 2006-09-08 14.11

Jag delar din åsikt, Bamse!
Vi är inte i sitsen att vi kan ha moraliska värdeingar på betalningssytem om de gagnar vår sak just nu.
Sådan lyx kan vi ägna oss åt senare.
Personligen tycker jag det är lika illa att stödja Nordea, ngt vi gör genom att ha ett PG.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

eller...

Inläggav bamsejon » 2006-09-08 14.36

Eller att betala en domännamnsadress. en del slantar går säkert till jänkarna där mä...
_______________
Jon Andersson
- Var aldrig rädd att säga din mening!
Användarvisningsbild
bamsejon
 
Inlägg: 246
Registrerad: 2006-08-16 10.40
Ort: Falun


Återgå till Partiets utveckling



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron
π