Forum

Marknadsföringsstrategier

Säg HEJ och presentera dig själv.
Har du frågor eller funderingar?

Marknadsföringsstrategier

Inläggav pH7.3 » 2009-08-19 23.43

Här finns ju mycket att göra. Men återigen är det lite av hönan/ägg problem. För utan en lättillgänglig website vill man inte lägga krut på att locka hit folk som kanske bara studsar för att det bara känns för rörigt. Jag generaliserar utifrån mig själv - alltid farligt - men det är vad jag har. Nevertheless, förutsatt att vi nu har en website på plats som vi vill locka folk till (och det kanske övriga av er redan tycker att vi har) så kanske vi kan börja samla förslag. Jag startar en tråd för det här om det är ok.

Facebook. Jag är själv inte medlem, men jag känner kanske 10-20 pers (det verkar som om alla finns där) och fan om inte alla har 50-500 pers i sinna vänner-listor. För att snabbt kabla ut ett budskap verkar detta en trevlig kanal. Man kanske kan ha AD i någon slags signatur, vad vet jag? Jag kommer iaf att registrera mig vad det lider för att göra just detta. Är det någon annan som redan testat detta (nyligen och inte 2006)? Jag har ju sett två fattiga AD grupper där när jag gjorde en sökning, men det verkade ganska dött. Men en AD Facebook grupp är egentligen inte vad jag ser framför mig. Jag ser 40 AD medlemmar som med en eller två korta meningar får sina facebook-vänner att besöka AD's hemsida. Vänner som i sin tur för slogans och länk med sig till sina facebook-vänner o.s.v.

En AD-Twitter, skulle det vara något? Kanske i ett något senare skede med mer rörelse i AD.

Kan vi ta fram en lista på kändisar/debattörer som skulle kunna tänkas tycka att AD är framtiden?

// Paul

P.S.
Hade redan varit medlem om man kunde betala med kort eller mobiltelefon. Som det är så får det vänta till jag kör räkningarna vid månadsslutet. Något att tänka på, för jag tror att man missar några som skulle slå till direkt - och med 40 medlemmar idagsläget är "några" hyfsat många.
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-20 11.33

Håller med dig, vi kan köra med en wiki ett tag och lyfta upp siten lite innan vi bränner av lite personligt + monetärt kapital genom ökad aktivitet på twitter, facebook, banners mfl.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav MrPerfect72 » 2009-08-21 04.42

Facebook och Twitter har integritetsproblem, daerfoer vaegrar jag anvaenda denna kanal. men om ni anser att ni faar med er raett folk, saa varfoer inte? Kanske det kommer ha en bra spridningseffekt? Javisst laegg lite krut paa det om ni vill prova saa faar vi se vad som haender.

Jag kommer fokusera paa att faa med oss duktiga bloggare inledningsvis. De har en direkt effekt i den politiska diskussionen.

Paypal var skit. Fungerade ej. Tycker vi ska undvika onoedig kostsam byraakrati foer maenniskor och medlemmar om det aer moejligt och FOKUSERA paa de som har sinnesnaervaro nog att komma ihaag en saa enkel sak som en inbetalning. Billigare dessutom antar jag aen att betala foer en betaltjaenst. Aatminsone inledningsvis. Virrpannor kommer aendaa inte tillfoera naagot vettigt, tror jag.

Kanske vi ska uppmuntra folk att direkt slaa till med att skriva upp plusgirot paa en blankett och laegga till raekningarna?

Wiki:
Var det inte du som sa att vi nu kan ha flera olika databaser, Magnus? Kanske du eller jag ska prova om vi inte kan laegga upp den direktdemokratiska php-koden igen? Jag vet inte hur det gaar till rent praktiskt, men naagon kan kanske saetta mig in i det naer jag faar tillfaelle.
Daa har vi i saa fall forum med login - wiki med login och testvalsystem med login.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav pH7.3 » 2009-08-21 14.06

Pg är ju inte helt gratis (iaf inte för företag - vet inte hur det är för föreningar). Jag vet att jag upprepar mig, men återigen handlar det om kortast väg till köp. Vill man ha många röster och/eller medlemmar får man vara ödmjukare än Mr Perfect, enligt mitt förmenande. Men det visar ändå tydligt på att vi är intresserade av en uppdelning i aktiva medlemmar med "sinnesnärvaro" och passiva medlemmar som för all del får vara "virrpannor" så länge som de röstar AD i valet (och allra helst röstar inom AD eller aktivt väljer att delegera).
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-21 20.33

Jag tror du har rätt, ph, det bör vara Enkelt i denna slackerkultur... Paypal strulade men med lite mer tid kan jag nog få igång det. Virrpannor kan trots allt sprida kännedom om partiet och göra enklare arbete som tex dela ut valsedlar.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav pH7.3 » 2009-08-21 23.17

Har du tittat på Payson också? Det kanske är trevligare att arbeta med? (Har själv ingen erfarenhet av någotdera.)
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-22 06.23

Ok, ska kolla.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-22 07.25

Ok! Då var ett Payson konto i Aktivdemokratis namn registrerat! Mkt enkelt måste jag säga! Kostar endast 3 kr + 3 %, så det är minst lika billigt som draken Paypal. Pröva att skicka medlemsavgiften nu, ph! Mailadress: kontakt@aktivdemokrati.se Namn: Aktivdemokrati, Parti
Får lägga upp en länk senare när jag inte bara har en mobil för partiarbetet B-)
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav pH7.3 » 2009-08-22 08.11

Betalning klart. :)
Lite synd att man behöver öppna ett Payson-konot för att betala (nu är vi där igen med minsta motstånd till köp):
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-22 08.25

Det skulle ske i ett Enkelt flöde
Fattade jag det som. Du ser.. Ett konto är oftast nödvändigt... Bra att det funkade! Fyll nu bara i dina uppgifter för medlemsskap så ska jag aktivera din user asap, men det kan dröja till i morgon...
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav pH7.3 » 2009-08-22 08.44

Magnus Gustavsson skrev:Du ser.. Ett konto är oftast nödvändigt....

Hehe... Fast i det här fallet är ett konto "nödvändigt" för att man vill erbjuda en funktionalitet som jag inte är intresserad av. :)
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav MrPerfect72 » 2009-08-22 09.56

Himla gulligt. :D Kan man faa en liten laenk till payson-kontot?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-23 07.58

pH7.3 skrev:
Magnus Gustavsson skrev:Du ser.. Ett konto är oftast nödvändigt....

Hehe... Fast i det här fallet är ett konto "nödvändigt" för att man vill erbjuda en funktionalitet som jag inte är intresserad av. :)

Sant.
Tyvärr ser det ut som att man inte kan lägga till user till nya grupper från mobilen:'( jag får göra dig till fullvärdig medlem senare . Hoppas du står ut...
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav pH7.3 » 2009-08-23 08.20

Det är lugnt. :)
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav MrPerfect72 » 2009-08-23 09.09

Blir personen identifierad av kassoeren genom Payson-inbetalningen eller maaste detta goeras via skattemyndigheten?
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-23 19.33

Givetvis sker identifikationen mha medlemsanmälan som vanligt.
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav pH7.3 » 2009-08-23 20.34

Hur kan du kolla att jag verkligen är jag och inte att jag har lämnat någon annans (korrekta) uppgifter?
Användarvisningsbild
pH7.3
Medlem i partiet
 
Inlägg: 361
Registrerad: 2009-08-11 22.46

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav MrPerfect72 » 2009-08-24 10.34

Via inbetalningen antar jag att kassoeren kan spaara vem som betalade.
Personnummret kan ge uppgifter hos skattemyndigheten om ex. adress.
Adressen ger ofta ett telefonnummer hos ex. eniro.se eller hitta.se.
Personen kan kontaktas foer verifikation via detta verifierade telefonnummer eller denna verifierade adress.

Naer man traeffas kan man dessutom ha en ID-check med varann om man vill.

Naavael. Nu har jag lagt till Paypal som inbetalningsmetod.
http://valsamverkanspartiet.wordpress.com/ - Valsamverkan som kommer gynna demokratin och AD
Användarvisningsbild
MrPerfect72
 
Inlägg: 3093
Registrerad: 2006-01-18 09.52

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-24 18.07

pH7.3 skrev:Det är lugnt. :)


Nu är det fixat! från MS Romantica i Rigabukten...
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Re: Marknadsföringsstrategier

Inläggav Magnus Gustavsson » 2009-08-24 18.17

MrPerfect72 skrev:Via inbetalningen antar jag att kassoeren kan spaara vem som betalade.
Personnummret kan ge uppgifter hos skattemyndigheten om ex. adress.
Adressen ger ofta ett telefonnummer hos ex. eniro.se eller hitta.se.
Personen kan kontaktas foer verifikation via detta verifierade telefonnummer eller denna verifierade adress.

Naer man traeffas kan man dessutom ha en ID-check med varann om man vill.

Naavael. Nu har jag lagt till Paypal som inbetalningsmetod.


Vi kan skriva i anvisningarna att man ska klistra in kopia på medlemsansökningsblanketten, eller existerande userid i forumet, i meddelandefältet på Payson.

Lagt till Payson menar du...?
Tänk inte 4%, det är det de etablerade partierna vill få dig att göra.
Tänk på framtiden och vad Du vill att Sverige skall vara.

MVH/
Magnus
Användarvisningsbild
Magnus Gustavsson
Medlem i partiet
 
Inlägg: 3111
Registrerad: 2006-01-18 00.54
Ort: Hindås

Nästa

Återgå till Övrigt



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

cron
π