av pH7.3 » 2009-08-19 23.43
Här finns ju mycket att göra. Men återigen är det lite av hönan/ägg problem. För utan en lättillgänglig website vill man inte lägga krut på att locka hit folk som kanske bara studsar för att det bara känns för rörigt. Jag generaliserar utifrån mig själv - alltid farligt - men det är vad jag har. Nevertheless, förutsatt att vi nu har en website på plats som vi vill locka folk till (och det kanske övriga av er redan tycker att vi har) så kanske vi kan börja samla förslag. Jag startar en tråd för det här om det är ok.
Facebook. Jag är själv inte medlem, men jag känner kanske 10-20 pers (det verkar som om alla finns där) och fan om inte alla har 50-500 pers i sinna vänner-listor. För att snabbt kabla ut ett budskap verkar detta en trevlig kanal. Man kanske kan ha AD i någon slags signatur, vad vet jag? Jag kommer iaf att registrera mig vad det lider för att göra just detta. Är det någon annan som redan testat detta (nyligen och inte 2006)? Jag har ju sett två fattiga AD grupper där när jag gjorde en sökning, men det verkade ganska dött. Men en AD Facebook grupp är egentligen inte vad jag ser framför mig. Jag ser 40 AD medlemmar som med en eller två korta meningar får sina facebook-vänner att besöka AD's hemsida. Vänner som i sin tur för slogans och länk med sig till sina facebook-vänner o.s.v.
En AD-Twitter, skulle det vara något? Kanske i ett något senare skede med mer rörelse i AD.
Kan vi ta fram en lista på kändisar/debattörer som skulle kunna tänkas tycka att AD är framtiden?
// Paul
P.S.
Hade redan varit medlem om man kunde betala med kort eller mobiltelefon. Som det är så får det vänta till jag kör räkningarna vid månadsslutet. Något att tänka på, för jag tror att man missar några som skulle slå till direkt - och med 40 medlemmar idagsläget är "några" hyfsat många.